Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléct na pohovor

Pohovor je nejdůležitějším krokem k získání nového zaměstnání. To, jak na něj přijdete oblečeni, může ovlivnit vše. První dojem je důležitý. To, jak se oblékáte, o vás může napovědět příliš mnoho. Dbejte proto na to, jak se oblečete na pohovor.

Co je potřeba

oblečení
boty

1

Jak byste měli přijít oblečeni na pohovor? Své oblečení odvíjejte vždy podle toho, do jaké firmy se hlásíte a jakou pozici chcete zaujmout. Je vždy dobré, když si dopředu zjistíte, jak ve firmě chodí oblékání. Zjistěte si, jestli u nich existují nějaká psaná, či nepsaná pravidla ohledně oblékání. Podle toho se řiďte.

2

Je logické, že se na pohovoru chcete předvést v tom nejlepším světle, avšak když budete mít na sobě příliš drahé značkové oblečení, a přitom se budete snažit o post, který takové oblečení nedovoluje. Nebude to vypadat příliš pozitivně. Budete vypadat až přespříliš ambiciózně a marnivě.

3

Na pohovor si nikdy neberte takové oblečení a boty, které jste nikdy předtím na sobě neměli, nebudete se cítit dobře.

4

Vezměte si proto na sebe takové oblečení, v němž se budete cítit pohodlně. Pocit uvolnění je totiž důležitý.

5

Nezapomeňte na to být přirozeným. Buďte sami sebou.

6

Důležitější než značka je styl. Na co je vám značka, když jste nedbalí, oblečení je skrčené, špatně upravené, špinavé a na punčochách vám utíká oko.

7

Dbejte na barvy. Nemusíte být vždy v šedé a černé, ale pozor na příliš mnoho barev.

8

Chcete zapůsobit? Rozhodně se před pohovorem osprchujte, použijte deodoranty a oblečte se do čistého oblečení. Čistota a upravenost je polovina úspěchu.

9

Dávejte si pozor na zápach z úst a pot. Pot je zde i přirozeně spojený s nervozitou, ale obzvlášť proto byste měli užít nějaké antiperspiranty. Co se týče parfémů – příjemná vůně je pozitivum, ale pozor, pokud to s parfémem přeženete, moc vám to nepomůže.

10

Neopomínejte i ty nejmenší detaily jako knoflíky, spony, opasky, šperky, manžetové knoflíky, kravaty, kabelky a podobně.

11

Před vstupem do místnosti se ještě zběžně zkontrolujte a upravte.

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak se chovat u pohovoru
Jak se obléci na pohovor
Obrázek není k dispozici
Jak hledat práci
Obrázek není k dispozici
Jak se obléknout na pracovní pohovor
Obrázek není k dispozici
Jak si nasadit čočky