Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se starat o notebook | rady

Jak se starat o notebook | rady. Jak se starat o notebook, aby dlouho vydržel a nepotřeboval servis? Jak dosáhnout toho, aby notebook byl stabilnější a rychlejší? Notebook chraňte, věnujte mu čas od času i nějakou péči. Notebooky jsou stavěné tak, aby vydržely zhruba dva roky. Výrobci chtějí, abyste si notebook koupili nový. Ale proč kupovat nový notebook? Stačí když budete u notebooku dodržovat následující postup a vydrží vám mnohem déle.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Naopak,stalaceny vzduch je velmi ucinny.Mam acer 1640 stary asi 9 rokov..funguje ako za nova a nepouzivam okrem staleceneho vzduchu nic ine.Platit servis za cistenie je podla mna strata penazi.Dakujem

Čubka (neověřeno) | Út, 11/10/2015 - 14:16

nygo nygo je mi 5 rokov

Čubka (neověřeno) | Út, 11/10/2015 - 14:17

nygo nygo je mi 5 rokov

Pan Ligocky (neověřeno) | St, 05/21/2014 - 13:05

Ahoj nev

Andy.D (neověřeno) | St, 05/21/2014 - 13:06
Andy.D (neověřeno) | St, 05/21/2014 - 13:06
Rudolf Podlaha (neověřeno) | Ne, 01/13/2019 - 20:23

Ze softwarové stránky jsem se svým notebookem naštěstí nikdy žádné závažnější problémy neřešil. S tou hardwarovou to je však horší. Nejhorší bylo to přehřívání. S tím jsem se po nějaké době potýkal prakticky u každého notebooku, který jsem měl. Servis notebooku to ale naštěstí vždycky vyřešil.

Radek Chroust (neověřeno) | Po, 09/24/2012 - 12:09

To nejdůležitější, proč notebooky odcházejí, tedy přehřívání, jste ale neuvedli... Každý notebook má chladící systém, který pomocí lopatek rotoru vhání vzduch do ochlazovacích žeber. Tato žebra mají ale nepěkný zvyk zachytávat prach. Již po jednom roce intenzivního užívání notebooku ve standardním prostředí se žebra mohou zcela ucpat, notebook se začne přehřívat, zprvu vypínat, pak např. vykazovat artefakty či BSOD a končí to zcela nefunkčním strojem.

Notebook je třeba přibližně po dvou rocích užívání nechat vyčistit! Pokud si na to uživatelé netroufají samy, mohou vyhledat ve svém okolí odborníka. Vyčištění notebooku např. u mne stojí od 400 do 800,- Kč a troufnu si tvrdit, že se rozhodně vyplatí.

Čištění notebooku pomocí vysavače či stlačeného vzduchu je neúčinné a může i vyosit rotor, který poté začne nepěkně vibrovat a ztratí účinnost!

S přáním dlouhých let životnosti vašich strojů,

Radek Chroust

petra (neověřeno) | Pá, 12/28/2012 - 00:03

dobry den, muzete mi prosim vas poradit jak si doma vycistit chladici system ntb toshiba. dekuju!

Další zajímavé články

Jak na čištění registrů | rady
Jak čerpat energii ze stromů
Jak pečovat o oblečení z mohéru
Jak se starat o bambusové prádlo