Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat vlastní blog

28. Duben 2019

Pokud máte chuť povědět světu o tom, co si myslíte, o vašich zkušenostech ze zajímavého exotického cestování, nebo prostě o čemkoliv, co vás napadne a mohlo by to někoho zajímat. Případně si chcete psát deník modrením způsobem. K tomu všemu slouží Blog. Blog je osobní stránka, kam autor umisťuje různé informace, které jsou veřejné dostupné pro užívatele internetu. Blog se dá přirovnat k deníčku, avšak veřejnému. Mít vlastní blog je populární. Poradíme vám, jak si blog začít psát a co na něj umisťovat.

Co je potřeba

přístup k počítači a internetu

1

Existuje bezpočet internetových služeb, které vám umožní si zcela zdarma zřídit svůj vlastní blog. Nejsou nutné žádné investice, název vašeho blogu může být například můjblog.blog.cz, vytvoření vlastního blogu je velmi jednoduché a příjemné. Můžete si zvolit jak strukturu stránek tak i grafickou úpravu. Mezi nejobligátnější služby, kde si můžete založit svůj vlastní blog patří například tyto: www.blog.cz, www.sblog.cz , www.blogger.com.

2

Určitě je dobré mít nad svým blogem větší kontrolu. Nelíbí se vám reklamní sdělení třetích stran, které zveřejňuje blogovací služba na vašem blogu? Chcete mít vlastní grafickou úpravu blogu, provozovat blog na vlastním doménovém jménu? S těmito požadavky již u většiny internetových blogovacích služeb narazíte. Je zde proto alternativa použit internetovou blogovací aplikaci, respektive program, který si nainstalujete na váš internetový prostor (hosting), na nějž bude odkazovat vaše doménové jméno. Mezi nejznámější systém je považována internetová blogovací aplikace WordPress. Tato aplikace se vyznačuje neustálým vývojem bezpečnosti, uživatelské jednoduchosti a rozšiřitelnosti, a je samozřejmě opět zdarma. Aplikace je volně ke stažení na www.wordpress.org .

Zvolte nejdříve jednu z blogovacích služeb, až potom, jakmile budete cítit, že vám možnosti služby nestačí, sáhněte po pokročilejším řešení nezávislého blogu

Autor: Ivan M.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se naučit psát I rady a tipy
Obrázek není k dispozici
Jak upravit fotografie
Obrázek není k dispozici
Jak nastavit Google Analytics
Jak čerpat energii ze stromů