Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat mateřskou školku

08. Září 2019

Státní školky jsou i několik let dopředu plné a díky tomu narůstá nabídka soukromých předškolních zařízení.Většina rodin volí školku, která je pokud možno blízko a hlavně tu, kam jsou ochotni dítě přijmout.

1

1. Co hledám : Hledám PŘEDŠKOLNÍ zařízení nebo kolektivní HLÍDÁNÍ dětí?

2

2. Je soukromá školka zapsaná v rejstříku škol Krajského úřadu? Pokud je, podléhá totiž nařízením jako běžné školky provozované obcí – hygienickým, vzdělávacím i jiným nařízením. Pokud ale ne, musíme se ptát, kdo a jak zaručuje kvalitu vzdělávání.

3

3. Má školka ucelený vzdělávací program? Školní vzdělávací program je veřejný dokument, který na základě tohoto - zákonem daného - Rámcově vzdělávacího programu školka vypracovává a který má přesně dané náležitosti. Musíme se ale také zamyslet nad tím, jaký je záměr určitých kroužků a zda tím školka sleduje konkrétní cíle - nebo zda pouze potřebuje naplnit denní program. Určitě neplatí dobrá školka = velké množství kroužků.

4

4. Uvažujete o cizojazyčné školce? Mělo by nás zajímat, zda jsou mezi učiteli rodilí mluvčí, pokud ano ,jaká je jejich kvalifikace. A další otázkou je, zda mají děti v cizojazyčné školce plnohodnotný předškolní program v angličtině nebo je hlavní náplní dne výuka angličtiny.

5

5. Atmosféra. Při návštěvě školky by nás také měla upoutat atmosféra. Jak na nás působí paní ředitelka / učitelka; hlavní je rozhlížet se kolem sebe. Podívat se na výzdobu školy, na dětský koutek. Čím se děti právě zabývají, co je na nástěnce, a zda jsou zde viditelné a srozumitelné informace pro rodiče.

Velmi vybírané školky - Dalton, Montessori, Waldorf

Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak naučit dítě čistit si zuby | rady
Jak zvládnout výchovu kluka
Jak správně vybrat trampolínu