1

1. Co hledám :
Hledám PŘEDŠKOLNÍ zařízení nebo kolektivní HLÍDÁNÍ dětí ?

2

2. Je soukromá školka zapsaná v rejstříku škol Krajského úřadu?
Pokud je podléhá totiž nařízením, jako běžné školky provozované obcí – hygienickým, vzdělávacím i jiným nařízením. Pokud ale ne, musíme se ptát, kdo a jak zaručuje kvalitu vzdělávání.

3

3. Má školka ucelený vzdělávací program?
Školní vzdělávací program je veřejný dokument, který na základě tohoto - zákonem daného - Rámcově vzdělávacího programu školka vypracovává a který má přesně dané náležitosti.
Musíme se ale také zamyslet nad tím, jaký je záměr určitých kroužků a zda tím školka sleduje konkrétní cíle - nebo zda pouze potřebuje naplnit denní program. Určitě neplatí dobrá školka = velké množství kroužků.

4

4. Uvažujete o cizojazyčné školce?
Mělo by nás zajímat, zda jsou mezi učiteli rodilí mluvčí, pokud ano jaká je jejich kvalifikace
A další otázkou je zda mají děti v cizojazyčné školce plnohodnotný předškolní program v angličtině nebo je hlavní náplní dne výuka angličtiny .

5

5. Atmosféra
Při návštěvě školky by nás také měla upoutat atmosféra. Jak na nás působí paní ředitelka / učitelka; hlavní je rozhlížet se kolem sebe. Podívat se na výzdobu školy, na dětský koutek. Čím se děti právě zabývají, co je na nástěnce a zda jsou zde viditelné a srozumitelné informace pro rodiče.

Tipy

Velmi vybrané školky - Dalton, Montessori, Waldorf

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)