Přejít k hlavnímu obsahu

Jak spočítat výhodnost změny dodavatele plynu

Díky změně dodavatele plynu může odběratel ušetřit stokoruny i tisícikoruny ročně, pokud zemním plynem byt či rodinný dům také vytápí. Ne vždy se ale změna dodavatele plynu pro drobného spotřebitele vyplatí. Spočítejte si podle tohoto jednoduchého návodu, zda změna dodavatele plynu pomůže vašemu rodinnému rozpočtu a zda má smysl podepsat novou smlouvu u jiného dodavatele.

1
Zjistěte si, od kterého dodavatele plyn v současnosti odebíráte. Prohlédněte si roční vyúčtování za dodávku plynu. Doporučuji pročíst si i předposlední fakturu za plyn, srovnání obou vyúčtování vám umožní zjistit, o kolik platíte za plyn meziročně více. Cena plynu tvoří dvě základní složky – státem regulovanou a státem neregulovanou část. Neregulovanou složku ceny plynu můžete snadno ovlivnit, protože na trhu působí na tři desítky obchodníků s plynem a vy si mezi nimi můžete vybírat podle ceny nebo jiných výhod.
2
Spočítejte si, zda se vám změna dodavatele plynu vyplatí. Kromě tradičních dodavatelů se na trhu vyskytují alternativní dodavatelé plynu. Přechod k nim je pro spotřebitele zdarma. Nejjednodušší cestou, jak porovnat ceny dodavatelů plynu, je využít tzv. kalkulátoru zemního plynu. Jedná se o kalkulačku na internetu, která porovnává nabídky dodavatelů plynu a seřazuje je podle ceny nebo poskytovaných výhod. Příkladem takové kalkulačky plynu je www.usetreno.cz.
3
Nyní praktická ukázka, jak porovnat tři dodavatele plynu. Pro ukázku jsem zvolil, že mým stávajícím dodavatelem plynu je Armex Energy a zaujaly mne nabídky dodavatelů plynu Bohemia Energy a Elimon plyn. Ze srovnávači cen plynu vyplynulo, že při mé průměrné roční spotřebě plynu na vytápění, ohřev vody a vaření 31,2 MWh v rodinném domě a ceně 40.220 Kč bych zaplatil u Elimon plynu 40.280 Kč a u Bohemia Energy 49.777 Kč, tedy o více než 9.000 Kč navíc. Z prvního srovnání tedy v mém případě změna dodavatele plynu nemusí být výhodná. Nabídky se ale liší třeba podle kraje, tzn. že v jiném případě může být z uvedené trojice výhodnější jiný obchodník s plynem.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační foto, změna dodavatele plynu, kalkulačka, ID: 57619747, pironimo, zdroj: Pixmac.cz

Hodnocení
Adam Hruška (neověřeno) | St, 05/01/2019 - 19:47

No, já se pro změnu dodavatele plynu rozhodl v momentě, kdy jsem se podíval na jedno srovnání dodavatelů a zjistil jsem, že změnou dodavatele bych mohl ušetřit i několik tisíc ročně. A jsem moc rád, že jsem se tak rozhodl. Díky tomu budu alespoň moct peníze, které ušetřím využít jinde.

RudolfAdam (neověřeno) | Ne, 11/11/2012 - 22:31

Přijde mi, že zmiňované odkazy na bohemia a armex jsou takové mikroweby vedoucí na kalkulátory. Trefnější jsou spíše www.cez-plyn.cz nebo www.eon-plyn.cz ale vykazují totéž. Nicméně tady se člověk alespoň něco dozví. Na Vámi odkazovaných webech se člověk nic nedozví. No ale účel článku je zřejmě jiný, že. Je třeba si spočítat tu výhodnost.

Josefík (neověřeno) | Pá, 11/09/2012 - 23:29

Tak jsem klikal na ty dodavatele a vždycky mě to přesměrovalo na nějakou kalkulačku podobou http://www.snizujeme.cz po chvíli jsem zjistil, že to je kalkulačka http://www.usereno.cz má to tak být? Zajímal jsem to totiž dost o Armex Energy, přijdou mi docela levní, ale moc informací o nich nemám. Nerad bych šel k Bohemia, protože jsem na ně na http://www.emimino.cz v diskuzi četl samé negativní reakce

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici