Přejít k hlavnímu obsahu

Jak spočítat výhodnost změny dodavatele plynu

Díky změně dodavatele plynu může odběratel ušetřit stokoruny i tisícikoruny ročně, pokud zemním plynem byt či rodinný dům také vytápí. Ne vždy se ale změna dodavatele plynu pro drobného spotřebitele vyplatí. Spočítejte si podle tohoto jednoduchého návodu, zda změna dodavatele plynu pomůže vašemu rodinnému rozpočtu a zda má smysl podepsat novou smlouvu u jiného dodavatele.

1

Zjistěte si, od kterého dodavatele plyn v současnosti odebíráte. Prohlédněte si roční vyúčtování za dodávku plynu. Doporučuji pročíst si i předposlední fakturu za plyn, srovnání obou vyúčtování vám umožní zjistit, o kolik platíte za plyn meziročně více. Cena plynu tvoří dvě základní složky – státem regulovanou a státem neregulovanou část. Neregulovanou složku ceny plynu můžete snadno ovlivnit, protože na trhu působí na tři desítky obchodníků s plynem a vy si mezi nimi můžete vybírat podle ceny nebo jiných výhod.

2

Spočítejte si, zda se vám změna dodavatele plynu vyplatí. Kromě tradičních dodavatelů se na trhu vyskytují alternativní dodavatelé plynu. Přechod k nim je pro spotřebitele zdarma. Nejjednodušší cestou, jak porovnat ceny dodavatelů plynu, je využít tzv. kalkulátoru zemního plynu. Jedná se o kalkulačku na internetu, která porovnává nabídky dodavatelů plynu a seřazuje je podle ceny nebo poskytovaných výhod. Příkladem takové kalkulačky plynu je www.usetreno.cz.

3

Nyní praktická ukázka, jak porovnat tři dodavatele plynu. Pro ukázku jsem zvolil, že mým stávajícím dodavatelem plynu je Armex Energy a zaujaly mne nabídky dodavatelů plynu Bohemia Energy a Elimon plyn.

Ze srovnávači cen plynu vyplynulo, že při mé průměrné roční spotřebě plynu na vytápění, ohřev vody a vaření 31,2 MWh v rodinném domě a ceně 40.220 Kč bych zaplatil u Elimon plynu 40.280 Kč a u Bohemia Energy 49.777 Kč, tedy o více než 9.000 Kč navíc. Z prvního srovnání tedy v mém případě změna dodavatele plynu nemusí být výhodná. Nabídky se ale liší třeba podle kraje, tzn. že v jiném případě může být z uvedené trojice výhodnější jiný obchodník s plynem.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zvolit vhodného dodavatele plynu
Obrázek není k dispozici
Jak podat výpověď dodavateli plynu
Obrázek není k dispozici
Jak porovnat ceny plynu