1

Zjistěte si, od kterého dodavatele plyn v současnosti odebíráte. Prohlédněte si roční vyúčtování za dodávku plynu. Doporučuji pročíst si i předposlední fakturu za plyn, srovnání obou vyúčtování vám umožní zjistit, o kolik platíte za plyn meziročně více. Cena plynu tvoří dvě základní složky – státem regulovanou a státem neregulovanou část. Neregulovanou složku ceny plynu můžete snadno ovlivnit, protože na trhu působí na tři desítky obchodníků s plynem a vy si mezi nimi můžete vybírat podle ceny nebo jiných výhod.

2

Spočítejte si, zda se vám změna dodavatele plynu vyplatí. Kromě tradičních dodavatelů se na trhu vyskytují alternativní dodavatelé plynu. Přechod k nim je pro spotřebitele zdarma. Nejjednodušší cestou, jak porovnat ceny dodavatelů plynu, je využít tzv. kalkulátoru zemního plynu. Jedná se o kalkulačku na internetu, která porovnává nabídky dodavatelů plynu a seřazuje je podle ceny nebo poskytovaných výhod. Příkladem takové kalkulačky plynu je www.usetreno.cz.

3

Nyní praktická ukázka, jak porovnat tři dodavatele plynu. Pro ukázku jsem zvolil, že mým stávajícím dodavatelem plynu je Armex Energy a zaujaly mne nabídky dodavatelů plynu Bohemia Energy a Elimon plyn.

Ze srovnávači cen plynu vyplynulo, že při mé průměrné roční spotřebě plynu na vytápění, ohřev vody a vaření 31,2 MWh v rodinném domě a ceně 40.220 Kč bych zaplatil u Elimon plynu 40.280 Kč a u Bohemia Energy 49.777 Kč, tedy o více než 9.000 Kč navíc. Z prvního srovnání tedy v mém případě změna dodavatele plynu nemusí být výhodná. Nabídky se ale liší třeba podle kraje, tzn. že v jiném případě může být z uvedené trojice výhodnější jiný obchodník s plynem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)