Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit škubánky (kucmoch) po východočesku | recept

Škubánky a spěšinky | recept. Škubánky jsou dalším tradičním jídlem české kuchyně, kolem něhož se vedou veselé spory. Pro někoho jsou škubánky idylickou vzpomínkou, pochoutkou „vonící" dětstvím u babičky. A jiným naopak při představě škubánků „běhá mráz po zádech“. Přinášíme návod, jak z jednoho hrnce „kucmochu“ připravit sladké tradiční škubánky a chuťově neutrální výtečné „spěšinky“. Způsob přípravy pochází z východních Čech (ale asi se to tak dělalo i jinde).

Diskuze k článku

Přidat komentář

richard (neověřeno) | So, 01/23/2016 - 14:44

Je to dávno, ale přesně tak ho dělala moje babička v Chrudimi, byl vynikající.
Spěšinky neznám, také zkusím. Už se těším, jak si ho udělám.

Jana Fáberová (neověřeno) | Po, 06/13/2016 - 16:52

Děkuji za připomenutí, babička dělávala škubánky často a já je od doby svého dětství nejedla. Spěšinky dělávala také, na vepřovém sádle, ale spěšinky jsme tomu neříkali, babička byla ze severních Čech (nyní kraj ústecký). Taky dělávala spařené buchty, na plotně pečené kynuté trojúhelníky, máčené v horkém mléku a obalené v máku s cukrem. Nezapomenutelné byly i na plotně pečené škvarkové placky....ach jo..

Vendy (neověřeno) | Po, 11/28/2016 - 15:28

Škubánky někdy dělám, naučila mě je moje maminka. Nejraději je máme opečené, ale spěšinky jim neříkáme, jsou to prostě opečené škubánky.

Další zajímavé články