Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat blu-ray přehrávač

30. Listopad 2015

Popularita blu-ray je dána především jednou dokonalou vlastností a to je vysoké rozlišení. Je pěkné, když si můžeme prohlédnout film ve kvalitě HD. Pro mnoho lidí je tato technologie ovšem stále neznámá a výběr blu-ray přehrávače je tak pro ně velmi obtížný. Rozhodně není vhodné přijít do obchodu s elektronikou a sáhnout po prvním levném blu-ray přehrávači. Jsou tu kritéria výběru, kterých byste se měli držet.

1

1.
Přehrávané formáty
Každý blu-ray přehrávač podporuje určité multimediální formáty, pro vás jsou důležité především video formáty. Před nákupem si zkontrolujte seznam kompatibilních formátů a nekupujte přehrávač, pokud ten váš formát nepodporuje. Obvykle pouze levné přehrávače mají omezený počet formátů.

2.
Paměťové disky
V mnoha případech se vám stane, že budete chtít na blu-ray přehrávači přehrávat i jiné věci než HD filmy, třeba přehrát fotky a videa z dovolené. Pro tyto případy se ujistěte, zda-li má přehrávač čtečku paměťových karet a USB výstup

3.
3D televize
Pokud jste investovali své peníze do 3D televize, tak počítejte i s investicí do přehrávačů, které budou podporovat 3D formát, případně ho budou přehrávat správně. Vždy se raději zeptejte výrobce, ne každý blu-ray přehrávač má na obalu napsáno, jak je to s 3D filmy.

4.
Podpora titulků
Jestliže rádi sledujete filmy s titulky, které například stahujete z internetu, vyberte takový přehrávač, který podporuje jejich formát.

5.
Zvuk
Ujistěte se, aby vaše sestava blu-ray přehrávače, reproduktorů i receiveru, byla schopná zpracovat bezdrátovou kompresi zvuku, která zaručí vyšší kvalitu. Podporován by měl být také kodek 7.1 a ne pouze 5.1. Pokud máte kvalitnější reproduktory, tak tomu přizpůsobte i přehrávač.

6.
Ovládání a propojení s PC
Každý výrobce nabídne jiné menu, i to může být jedno z kritérií, které ovlivní váš výběr. Pokud chcete přehrávač synchronizovat s počítačem, tak si ověřte, zda-li se vám tato možnost vůbec nabízí.

7.
Výrobci a cena
Nikdy nekupujte blu-ray přehrávač neznámé značky, doporučené jsou Philips, Toshiba, LG, Sony a Panasonic. Také se držte cen, nikdy nekupujte nejlevnější přehrávač v nabídce. Nakupujte buď přehrávač ve střední cenové relaci a nebo dražší, cena se vždy výrazně promítne na kvalitě.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?