Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat spořící účet

27. Srpen 2013

ING konto spořící účet, Axa spořící účet, Air Bank spořící účet, spořící účet Wüstenrot, ČSOB spořící účet nebo spořící účet České spořitelny... Vybrat ten nejvýhodnější spořící účet z tolika produktů bankovních domů nebude jednoduché. Je tím hlavním kritériem jen výše poskytovaného úroku? Tady je stručný návod, jak se mezi spořícími účty snadno zorientovat a vybrat skutečně ten nejvýhodnější spořící účet z nabídky.

1
Zhodnoťte peníze na spořícím účtu Pokud nevíte, kam vložit volné finanční prostředky, ale zároveň k nim chcete mít rychlý přístup, spořící účet může být řešením. Spořící účet je často označován za jednu z nejbezpečnějších variant, jak uložit a zhodnotit peníze. U spořícího účtu můžete dosáhnout až 3% zhodnocení vašich financí. Navíc váš vklad na spořícím účtu je pojištěn. Spořící účty jsou bezpečné díky státem poskytované garanci, která dosahuje do výše 100 000 EUR, tedy do výše cca 1,3 mil. Kč. V praxi to znamená, že i kdyby se bankovní ústav, kde máte uložen svůj vklad, potýkal s problémy, stát váš vklad až do výše 100 000 EUR jistí a je povinen vám jej vyplatit.
2
Spořící účet vybírejte podle úrokové sazby Jedním z nejdůležitějších kritérií při výběru spořícího účtu je úroková sazba, která představuje procentuální míru zhodnocení vašich peněz během jednoho roku. Úrokové sazby se pohybují v rozmezí 0,5-3 %. Pamatujte, že úroková sazba však není jediným kritériem, podle kterého byste měli spořící účet vybírat. Zohledněte i další kritéria, viz další kroky mého návodu.
3
Aby peníze byly snadno dostupné Spořící účty by vám měly umožnit výběr požadovaných finančních prostředků téměř kdykoliv. Některé banky mohou mít však jako jednu z podmínek smluvní dobu, kterou vyžadují pro administrativní procesování čerpání vašich finančních prostředků. Dbejte na to, abyste měli přístup k vašim financím vždy, když potřebujete.
4
Spravujte spořící účet přes internet Požadujte internetové bankovnictví, pomocí kterého budete schopni online spravovat váš spořící účet. Usnadní vám to převod peněz ze spořícího účtu na váš osobní účet. Také se zajímejte, jak má banka internetové bankovnictví pro správu účtu zabezpečené a zda-li jsou jejich zabezpečovací mechanismy dostatečné. Vyplatí se proto zabrouzdat po internetových diskusích o spořících účtech a internetovém bankovnictví.
5
Neplaťte zbytečně, když nemusíte Většina bank má vedení spořícího účtu zdarma. To ale neznamená, že všechny operace na účtu jsou bezplatné. Test serveru bankovnipoplatky.cz ukázal, že už po třech měsících se rozdíl při vložení 130.000 Kč na 17 spořících účtů pohybuje okolo 640 korun. Dávejte tedy pozor, abyste za vedení a transakce na spořícím účtu neplatili přehnané bankovní poplatky. Je zbytečné platit za příchozí a odchozí transakce ze spořícího účtu. Vyžadujte, abyste měli vedení a provoz spořícího účtu zdarma.

Porovnejte nabídky spořících účtů rychle a za pár minut. Vyzkoušejte nástroj pro srovnání spořících účtů a pro srovnání běžných účtů
a navštivte www.usetreno.cz.

Co se týče krátkodobého zhodnocení vašich financí, jsou spořící účty tím nejvhodnějším produktem. Pokud chcete investovat své finance v delším horizontu, podívejte se na různé investiční produkty jednotlivých bank.

Autor: Venca | Zobrazit autorská práva

Foto: Spořící účet; ID: 1991060, zdroj: Pixmac.cz, SPX1MSD

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici