1

Zahradní fontána se vyrábí z různých materiálů a je na vás, abyste zvolili takovou fontánu, která bude odpovídat nejen vašim představám, ale také celkovému vzhledu a charakteru zahrady. Jde i o výběr vhodného místa, aby fontána vynikla a tvořila přirozenou součást zahrady.

2

Převážně se fontána vyrábí z hornin, případně propojených cementovou maltou a čerpadla. Samozřejmě, že si můžete fontánu objednat a nechat vybudovat specializovanou firmou. Ovšem pokud se do díla pustíte sami, ušetříte nemalou peněžní částku a budete mít hezký pocit.

3

Odborníka si můžete pozvat případně jen na vodoinstalatérské práce, abyste nenadělali více škody než užitku.

4

Velikost fontány by měla vycházet z velikosti zahrady i domu, aby byla přiměřená k danému prostoru a konkrétnímu místu.

5

Výběr vhodného místa je nejdůležitější a prvořadou zásadou. Je třeba hledět zejména na co nejjednodušší přívod vody.

6

Na vybraném místě se pak vyhloubí do země jáma o velikosti cca 60 cm. Do ní se umístí čerpadlo tak, aby mohlo dodávat vodu do fontány.

7

Poté už můžete začít s budováním samotné zahradní fontány. Doporučuje se, vytvořit si na papíru hrubý náčrtek vzhledu a rozměrů fontány, který vám bude sloužit při dalším postupu jako vodítko.

8

Další fází je uspořádání kamenů podle náčrtku, které pospojujete cementem. Po vytvrdnutí cementu můžete nainstalovat například reflektory nebo solární osvětlení, které ještě zvýší efekt zahradní fontány za tmy.

9

Kromě klasické fontány, která využívá přírodních kamenů, si můžete vybudovat i fontánu kaskádovitou s pomocí keramických nádob, po kterých bude voda přepadávat, nebo fontánu přizděnou u domu či u kamenné zdi.

10

Kromě klasických čerpadel elektrických jsou dnes na trhu i čerpadla solární, což jednak znamená úsporu elektrického proudu, a jednak nemusíte k fontáně přivádět elektrické vedení.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)