Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vyměnit kolo u automobilu

25. Květen 2019

Pokud se nám stane ona nemilá věc, že nám praskne pneumatika, je nutno ji vyměnit. Pro někoho to nemusí být jednoduché, pokud to navíc dělá poprvé. Jak tedy vyměnit kolo u automobilu správně? Postupujte následovně:

Co je potřeba

hever

náhradní kolo

klíč na uvolnění / utažení šroubů

1

Zajeďte ke krajnici. Nejprve je třeba za auto umístit výstražný trojúhelník. Pokud vyměňujete kolo v garáži, tento bod klidně přeskočte.

2

Automobil zdvihněte pomocí zvedáku či heveru. Pamatujte, že pro rám auta je nejlepší, když hever umístíte pod příčku mezi dveřmi. Auto zdvihněte do takové výšky, aby vyměňované kolo bylo lehce nad terénem.

3

Odmontujte kolo, šrouby povolujte do kříže, a to vždy po dvou až třech otáčkách a vyměňte za rezervu.

4

Rezervu uchyťte horním šroubem a další šroub vložte naproti němu. Takto šrouby osazujte do kříže a utahujte je v takovém pořadí, v jakém jste je instalovali. Utahujte vždy po dvou až třech otáčkách klíče. Ujistěte se, že šrouby opravdu pevně drží. 

5

Pomalu se zkuste rozjet.

Ujistěte se, že máte po celou dobu, kdy je automobil zvednut, naplno zataženou ruční brzdu. Nikdy si také nelehejte pod vůz, pokud nemáte dostatečné zkušenosti s výměnou - pokud uděláte některý krok špatně, auto může kdykoliv z heveru sjet.

Zdeňka K. (neověřeno) | St, 10/24/2018 - 16:45

Díky za pěkný návod. Příští týden budu přehazovat gumy na zimní, takže se bude stoprocentně hodit! :)

Nepřihlášený (neověřeno) | So, 11/20/2010 - 10:58

zapomněli jste na dotažení kol po spuštění vozu na zem, ale jinak to jsou základní informace, které dostačují.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici