Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit auto na zimní dovolenou | rady

Jak připravit auto na zimní dovolenou | rady. Pokud se chystáte s rodinou na hory, nezapomeňte své auto do zimy vhodně připravit a vybavit. Vyvarujte se nejčastějších chyb, nepodceňte přípravu a nezapomeňte s sebou sněhové řetězy nebo vhodnou autokosmetiku.

1

Zajistěte si dobrý výhled z auta. Mezi základní vybavení každého automobilu patří škrabka na okno. Práce se škrabkou na okno by měla být opatrná, abyste si sklo nepoškodili. Mějte u sebe náhradní škrabku, při odstraňování sněhu se snadno zlomí. Šetrnější alternativou jsou odmrazovače skel.

2

Sněhové řetězy jsou účinnou pomůckou, přesto se řada řidičů obává sněhové řetězy používat. Nasazování sněhových řetězů je dnes díky jejich konstrukci a stahovacím systémům snadné. Při výběru sněhových řetězů začněte parametry svého vozu. Dbejte rozměrů svých zimních pneumatik. Pomocníkem by měl být uživatelský manuál k vašemu vozidlu a doporučení vašeho automechanika. Opište si celý rozměr zimních pneumatik. Budete potřebovat sněhové řetězy pro nízký podběh, pro sportovní vozy, SUV a MPV? Důležité také je, pro jaký terén budete sněhové řetězy používat (silnice, horský terén, náročné off rode terény...). Štítek na řetězech se musí shodovat s vaším typem. Kupujeme je jen od prověřených prodejců.

3

Kam s lyžemi a hromadou věcí? Řešením je praktický střešní box. Například ve střešním boxu Thule Dynamic 800 lze přepravovat 5 až 7 párů lyží a má oboustranný systém otevírání Dual Side, který umožňuje otevření boxu na obou bočních stranách.

4

Pořiďte si utěrku proti rosení oken a nemrznoucí zimní směs do ostřikovačů. Buďte vždy připraveni! Vezměte do auta pohotovostní výbavu - deky, baterku, náhradní oblečení, rukavice a dostatek jídla. To vše vám může pomoct v krajním případě, kdy uvíznete třeba ve sněhu.

5

Před odjezdem vozidlo zkontrolujte, dbejte hladiny kapalin a hadiček, zkontrolujte stav autobaterie. Nezapomeňte přibalit startovací kabely.

Před odejzdem do hor si sepište seznam, co všechno na autě máte zkontrolovat, co přikoupit a co mít v autě za vybavení.

Před odjezdem do hor se vždy připravte na to nejhorší! Ať už to je sněhová kalamita, sněhové jazyky, špatná viditelnost nebo silné poryvy větru.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat zimní pneumatiky | rady
Jak snížit spotřebu paliva | tipy
Jak se chovat na letišti | rady
Jak se vyznat na letišti