Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vypěstovat avokádo z pecky

06. Listopad 2019

Jak vypěstovat avokádo z pecky | postup. Pěstováním avokáda z pecky potěšíme zvláště děti. Budou nám při tom asistovat a navíc sledovat všechny vývojové fáze rostliny. Je to taková názorná pěstitelská pomůcka. Avokádo z pecky se dá vypěstovat poměrně snadno a rychle.

Co je potřeba

  • plod avokáda (Persea americana)
  • zavařovací sklenici
  • substrát pro výsev
  • květináč
  • špejle
  • šídlo a ostrý nůž
1

Plod avokáda podélně rozkrojte a jednu polovinu překrojte ještě na polovinu, aby se pecka dala snadno vyjmout. Pecku avokáda je nutné nejdříve dobře očistit od všech zbytků dužiny. Jakékoli zbytky dužiny totiž začnou časem zahnívat a hniloba by překazila proces klíčení.

2

Po obvodu pecky udělejte šídlem zhruba ve stejné vzdálenosti tři otvory. Do každého otvoru vsuňte špejli a pecku zaklesněte za okraj sklenice. Plochý konec pecky by se měl dotýkat hladiny vody ve sklenici. Vodu ve sklenici doplňujte postupně tak, aby byla pecka stále v kontaktu s vodou.

3

Po několika týdnech, když kořeny zaplní většinu sklenice, se objeví vysoký stonek. Květináč asi o průměru 9 cm naplňte substrátem pro množení nebo výsev. Pecku zasaďte do zeminy z jedné třetiny, dvě třetiny musí zůstat nad zemí. Nyní již můžete o avokádo pečovat jako o každou běžnou rostlinu. Jakmile povyroste, přesaďte avokádo do většího květináče. Při přesazování nechte kořenový bal nedotčený. Po obvodu přisypte hlinitý substrát. Květináč lehce přeplňte, po zalití si zemina totiž trochu sedne.

4

Rostlinu pravidelně zaštipujte. Tím povzbudíte tvorbu postranních výhonů. Rostlina se pak rozkošatí. Rostlinu v létě zalévejte poměrně často. Mezi zálivkami nechejte zeminu vyschnout. V zimě množství vody výrazně omezte.

Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat hroznovec
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat bromélie
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat olivovník
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat celosii nevadlec
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat žumen