Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat celosii nevadlec

30. Srpen 2020

Celosie nevadlec návod na pěstování. I v našich zeměpisných šířkách si můžete sami vypěstovat některé cizokrajné a exotické rostliny. Stačí jim vytvořit vhodné podmínky a mohou být ozdobou i vaší zahrady. Jednou z takových je celosia nevadlec, pocházející z Indie a Indonésie, nebo celosia argentea, neboli nevadlec hřebenitý, česky také celosie stříbrná. Roste v tropech celého světa, domovinou je tropická Jižní Amerika. Jde o malou rostlinu, která dosahuje obvykle maximální výšky 30 cm.

1

Semínka celosie lze koupit v našich obchodech za velmi nízké ceny. Množí se při teplotě 15–18 °C. Celosii se nejlépe daří v teplých propustných půdách, dobře zásobených živinami. Semínka vysejeme ve druhé polovině března v teplém prostředí skleníku nebo pařeniště, kam umístíme truhlík se semínky.

2

Rostlinky celosie vzejdou do sedmi dnů a je třeba je včas přesadit a ponechat ve skleníku, kde musíme udržovat stále vlhké prostředí častým postřikováním. Na stanoviště je můžeme vysadit až ve druhé polovině května, kdy již nehrozí ranní mrazíky. Rostlinky sadíme na stanoviště ve vzdálenosti 20–30 cm od sebe.

3

Celosii se nejlépe daří v truhlících, květináčích a keramických mísách. Předpěstované rostlinky v květináčích snášejí dobře přesazování. Jedná se o rostlinu okrasnou, které vyhovují místa podél cest, kde potřebuje polostín nebo slunné místo, avšak bez přímého poledního slunce. Hodí se například i na osázení hrobů nebo veřejných prostranství.

4

Pokud se rozhodnete pěstovat celosii na své zahradě, nebo podél cest kolem domu, budete z ní mít radost hlavně v letních měsících, kdy krásně kvete. V červenci a srpnu, kdy už některé květiny pomalu odkvétají, budete mít na svých záhonech nádherné květy, jejichž tvar připomíná kohoutí hřebínek.

5

Pěstování celosie není nijak náročné. Chce to jen splnit podmínky, které tato rostlina vyžaduje. V první řadě je to bohatá zálivka a čerstvý vzduch. Dobře jí také dělá mírné přihnojování tekutými hnojivy, postačuje jednou za týden. V době kvetení však zálivku výrazně omezte.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat bromélie
Jak pěstovat olivovník | rady
Jak pěstovat žumen | rady
Jak pěstovat opuncii | rady
Jak pěstovat datlovník