Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zjistit, že trpím alergií

V současné době může mít člověk alergii doslova na cokoliv. Alergií trpí téměř každý druhý člověk a objevit se může v jakémkoliv věku. Diagnostika alergie nebývá vždy snadná. Jak poznat, že trpím alergií a nejedná se třeba o nachlazení?

Co je potřeba

deník
tužku
pozorovací talent

1

Jestli chcete zjistit, zda máte alergii, musíte si více všímat, jak vaše tělo reaguje, a také byste měli znát různé alergické projevy (kopřivka, kýchání, kašel, ekzémy, slzení a kupříkladu svědění).

2

Pokud máte nějaké podezření na alergii, tak se nejprve zeptejte v rodině, zda nemá alergii. Genetická predispozice má na vznik alergie velký vliv. V případě 2 alergických rodičů je riziko vzniku alergie u dítěte až 50%.

3

Sledujte okolo sebe, co se děje. Reakci na to, co jste vložili do úst, při kožní vyrážce se zamyslete nad kosmetikou, pracími prostředky a podobně. Všímejte si prostředí, kam přijdete, zda vám tam něco vadí a dráždí vás třeba ke kašli anebo ke kýchání. Tímto způsobem máte šanci vysledovat nejen, zda se jedná o alergii, ale můžete odhalit i spouštěče.

4

Podívejte se po okolí, objevili se nějaké nové alergeny (kočka, pes, pták, peří v polštáři, nová kosmetika)?

5

Pokud si nejste jisti, tak si veďte deník, kde si budete zaznamenávat příznaky, dobu, co jste jedli, kde jste byli a kdy se tyto příznaky objevily. Alergie mohou být vyvolány pyly, potravinami, roztoči, čisticími prostředky, kovy, chemickými látkami a dokonce i baktériemi.

6

To, že máte alergickou rýmu a ne virovou, bakteriální či rýmu z nachlazení poznáte tak, že alergická rýma, na rozdíl od těch ostatních, je vodnatá. Při alergii nos obvykle svědí a kolikrát jej doprovází i urputné, dlouho trvající a vyčerpávající kýchání. Tuto alergii obvykle doprovází i slzení očí, otok očí a svědění očí.

7

Jestli chcete zjistit, zda máte alergii, zajděte si k lékaři, který by se měl v příznacích mnohem více orientovat. Lékař navíc může provést i odborné testy. Základem je odběr krve, kde sledují hlavně hladinu IgE a tzv. prick testy, kdy se na kůži aplikují alergeny a podle reakce kůže pak může lékař rozpoznat typ alergenu.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít květy šeříku | rady a tipy
Jak vyrobit a využít karmelitské kapky
Jak vyrobit karmelitské kapky | návod. Karmelitské nebo karmelitánské kapky jsou bylinná tinktura, která se používá zejména při zažívacích potížích. C…
Jak na zarůstání nehtů
Jak na zarůstání nehtů | rady a tipy. Zarůstání nehtů může být příčinou nepříjemné bolesti v oblasti prstů u nohou, ale i rukou. Ačkoliv se často ze z…