1

Svého dodavatele plynu vybírejte podle celkové ceny za plyn, kterou vám nabízí. Tato cena se mezi jednotlivými dodavateli liší. Výpočet cen a jejich snadné a rychlé srovnání naleznete na internetu ve speciálních srovnávačích cen plynu online. Po zadání několika málo parametrů, vám tato kalkulačka vypočítá a ukáže ceny i nabídky od jednotlivých dodavatelů. Navštivte např. srovnání cen plynu na www.usetreno.cz.

2

Všímejte si jednotlivých produktových řad, které vám jednotlivé dodavatelské společnosti plynu nabízí. Liší se mezi sebou výrazně svými poskytovanými službami. Některé společnosti takové služby ani neposkytují, a když, tak byste třeba za ně platili.

3

Dalším důležitým prvkem k porovnání cen plynu jsou aktivační poplatky. Některé společnosti za vyřízení a převod nic neúčtují, jiné naopak chtějí poplatek ve výši od několika málo stovek až do výše cca jednoho tisíce. Spočítejte si proto předem, jestli se vám přechod k takové společnosti vůbec oplatí. Aby výhoda nebyla nižší, než aktivační poplatek.

4

Důležitým faktorem, jenž ovlivňuje volbu dodavatele plynu, je doba trvání smlouvy. Smlouva na „neurčito“ s tříměsíční výpovědní lhůtou, může působit příliš závazně. Dodavatelé plynu obvykle nabízí smlouvy na dobu určitou s automatickým prodloužením smlouvy anebo dvouleté smlouvy, které po jejich prodloužení mohou skýtat další výhody.

5

Dříve než podepíšete s někým smlouvu, důkladně si prostudujte obchodní podmínky, abyste se pekelně nespálili.

6

Jaké služby jednotliví dodavatelé plynu nabízí? I podle toho byste měli vybírat svého dodavatele plynu. Mezi výhodné služby náleží například bezplatná internetová komunikace prostřednictvím firemního chatu, online formuláře anebo emailu.

7

Pro představu vám přináším ke srovnání tři společnosti, jež se zabývají dodávkou plynu i elektřiny. Každá z nich však nabízí něco trochu jiného.

o Bicorn s. r. o. dodává zákazníkům plyn od roku 2010. Specializuje se na domácnosti a živnostníky, ale nebrání se ani malým firmám anebo velkoodběratelům. Dnes od nich odebírá plyn již několik desítek tisíc klientů. Pro Bicorn je důležitý osobitý přístup a spolehlivost. Svým novým zákazníkům nabízí první měsíc odběru zdarma a od 1. 4. 2012 i technickou asistenční službu, která je k dispozici 24 hodina 7 dní v týdnu. Díky této službě mohou klienti Bicornu ušetřit čas i energii v případě řešení nenadálé havárie, poruchy a podobně.
o Eon plyn je produktem společnosti E.ON Česká republika s. r. o., která je u nás známá spíše díky dodávání elektřiny. Eon však od roku 2010 také náleží mezi přední české dodavatele plynu, poskytující dodávku plynu v celé České republice. Nemají žádnou specializaci, plyn poskytují jak domácnostem, maloodběratelů, středním odběratelům i velkoodběratelům. Své služby poskytují bez poplatků, převod i aktivace dodávky plynu je zdarma. Svým klientům nabízí různé slevy a zvýhodněné tarify.
o Europe Easy Energy a. s. se již od svého založení specializuje na dodávání plynu a elektřiny všem zájemcům na území ČR. Je to jediná česká dodavatelská společnost bez zahraničního kapitálu. Dodávce plynu se věnuje od roku 2011. Své klienty přitahuje možností získat plyn až o 25% výhodněji, než od velkých dodavatelských společností.

8

Jak vidíte, již jen tyto tři společnosti se významně od sebe odlišují, a proto je důležité před podpisem smluv jednotlivé nabídky, ceny a služby porovnat. Ve výběru vám dozajista pomůže internetová kalkulačka a srovnávač, ale také i reference, dostupnost a délka jejich zkušeností.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)