Přejít k hlavnímu obsahu

Jak cestovat po dálnicích v zahraničí

25. Říjen 2011

Nejrychlejší přesun v autě zaznamenáte zaručeně při jízdě po dálnici. Tyto vysokorychlostní komunikace jsou však zpoplatněny nejen u nás, ale i v zahraničí. Jak se vypořádat s cestováním po dálnicích v zahraničí se dočtete v tomto článku.

1
Na mnoha územích států jsou vybudovány rozsáhlé struktury dálnic, po kterých si to můžete svižně svištět za svým cílem. Často stačí zakoupit dálniční známku, stejně jako u nás. Známku vhodnou pro vaše vozidlo nalepíte na sklo a máte vystaráno.
2
V jiných zemích, jako je například Francie, Itálie, Španělsko, Chorvatsko atd., platíte za každý kilometr na dálnici. Mýtné zaplatíte buď při vjezdu na dálnici, a nebo si pouze vyzvednete lísteček, dle kterého při výjezdu zaplatíte požadovanou sumu. Ceny se hodně liší země od země, například ve Francii a Itálii se cena pohybuje kolem 6ti eur na 100km dálnice, za to v Chorvatsku zaplatíme peněz méně. Mezi nejdražší patří nejspíš Španělsko, se svým průměrem skoro 8 euro na 100km dálnic.
3
Měli byste také dbát na odlišná pravidla silničního provozu, která mohou být v některých zemích. Před odjezdem do ciziny byste si měli zjistit, jaké povolené rychlosti platí v dané oblasti, kde se platí mýtné a kde stačí dálniční známka nebo kde jsou zákazy dopravy např. v historických částech měst.
Autor: chiquita
Hodnocení
Jaromír (neověřeno) | Pá, 08/16/2019 - 07:34

Hlavně cestovat bezpečně. Na každé cestě na dovolenou potkáme minimálně jednu autonehodu. My jsme naštěstí nikdy nehavarovali, ale přimělo mě to k tomu, abych si raději zjistil, jak se při nehodě v cizině postupuje a našel jsem o tom pěkný článek na https://www.top-pojisteni.cz/pojistovaci-poradna/novinky-ze-sveta-pojis… , ve kterém jsem se dozvěděl všechno, co jsem potřeboval.

Další zajímavé články

Domácí houbové koření | recept. K výrobě domácího houbového koření využijete i malé kousky hub, které vznikly při krájení plátků na sušení.…