Přejít k hlavnímu obsahu

Jak cestovat po dálnicích v zahraničí

25. Říjen 2011

Nejrychlejší přesun v autě zaznamenáte zaručeně při jízdě po dálnici. Tyto vysokorychlostní komunikace jsou však zpoplatněny nejen u nás, ale i v zahraničí. Jak se vypořádat s cestováním po dálnicích v zahraničí se dočtete v tomto článku.

1

Na mnoha územích států jsou vybudovány rozsáhlé struktury dálnic, po kterých si to můžete svižně svištět za svým cílem. Často stačí zakoupit dálniční známku, stejně jako u nás. Známku vhodnou pro vaše vozidlo nalepíte na sklo a máte vystaráno.

2

V jiných zemích, jako je například Francie, Itálie, Španělsko, Chorvatsko atd., platíte za každý kilometr na dálnici. Mýtné zaplatíte buď při vjezdu na dálnici, a nebo si pouze vyzvednete lísteček, dle kterého při výjezdu zaplatíte požadovanou sumu. Ceny se hodně liší země od země, například ve Francii a Itálii se cena pohybuje kolem 6ti eur na 100km dálnice, za to v Chorvatsku zaplatíme peněz méně. Mezi nejdražší patří nejspíš Španělsko, se svým průměrem skoro 8 euro na 100km dálnic.

3

Měli byste také dbát na odlišná pravidla silničního provozu, která mohou být v některých zemích. Před odjezdem do ciziny byste si měli zjistit, jaké povolené rychlosti platí v dané oblasti, kde se platí mýtné a kde stačí dálniční známka nebo kde jsou zákazy dopravy např. v historických částech měst.

Autor: chiquita
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak oživit staré tričko
Určitě máte doma staré tričko či tílko, které se Vám stále líbí, a neradi byste jej vyhazovali, ale už jsou na něm patrné různé flíčky nebo jiné nedok…