Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při nákupu nového auta

25. Březen 2014

Až si vyberete značku nového auta, navštivte několik prodejců a porovnejte si ceny, slevy a jiné výhody včetně cen za servis. Dejte pozor na modely z prvního roku výroby, které mohou trpět počátečními vadami. Vyplatí se rovněž dívat se po akcích a slevách automobilek a jejich prodejců. Ušetřit můžete při koupi předváděcího auta či auta vystaveného v salónu, případně i zakoupením auta v jiné zemi Evropské unie. Samotná koupě nového auta začíná prvním a základním krokem, jímž je uzavření kupní smlouvy. Jejím podepsáním, zaplacením kupní ceny a předáním vozidla přecházejí na kupujícího veškerá vlastnická práva i povinnosti k autu. Co dál?

1

Uzavření povinného ručení co nejdříve po koupi, ideálně již zároveň s koupí nového auta, abyste měli jistotu pojištění již při výjezdu z brány prodejce.

2

Velice výhodné a praktické je havarijní pojištění pro případ poškození vozidla v důsledku dopravní nehody či poškození neopatrným zajížděním do garáže apod.

3

Nové dosud neregistrované vozidlo musíte přihlásit do registru vozidel, který je veden obecními úřady s rozšířenou působností. Pro přihlášení vozidla budete potřebovat tyto dokumenty:
- vyplněnou přihlášku k registraci vozidla
- originál velkého technického průkazu
- kupní smlouvu nebo fakturu potvrzující koupi vozidla
- originál zelené karty, která nyní slouží jako jediný doklad o platnosti povinného ručení
- průkaz totožnosti, kterým je u fyzické osoby občanský průkaz a u podnikatele živnostenský list, koncesní listina, osvědčení k výkonu činnosti apd. a u právnické osoby výpis z obchodního rejstříku, zástupce, který není uveden v OR pak plnou moc od statutárního orgánu a vlastní občanský průkaz
- doklad o zaplacení správního poplatku

4

Pokud zakoupíte auto v některé zemi EU a dovezete je do ČR, neplatíte clo, ale daň z přidané hodnoty. Pak už je postup při přihlašování vozidla do registru vozidel totožný, jako v případě koupení nového vozidla v Česku.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?