Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při nákupu nového auta

25. Březen 2014

Až si vyberete značku nového auta, navštivte několik prodejců a porovnejte si ceny, slevy a jiné výhody včetně cen za servis. Dejte pozor na modely z prvního roku výroby, které mohou trpět počátečními vadami. Vyplatí se rovněž dívat se po akcích a slevách automobilek a jejich prodejců. Ušetřit můžete při koupi předváděcího auta či auta vystaveného v salónu, případně i zakoupením auta v jiné zemi Evropské unie. Samotná koupě nového auta začíná prvním a základním krokem, jímž je uzavření kupní smlouvy. Jejím podepsáním, zaplacením kupní ceny a předáním vozidla přecházejí na kupujícího veškerá vlastnická práva i povinnosti k autu. Co dál?

1
Uzavření povinného ručení co nejdříve po koupi, ideálně již zároveň s koupí nového auta, abyste měli jistotu pojištění již při výjezdu z brány prodejce.
2
Velice výhodné a praktické je havarijní pojištění pro případ poškození vozidla v důsledku dopravní nehody či poškození neopatrným zajížděním do garáže apod.
3
Nové dosud neregistrované vozidlo musíte přihlásit do registru vozidel, který je veden obecními úřady s rozšířenou působností. Pro přihlášení vozidla budete potřebovat tyto dokumenty: - vyplněnou přihlášku k registraci vozidla - originál velkého technického průkazu - kupní smlouvu nebo fakturu potvrzující koupi vozidla - originál zelené karty, která nyní slouží jako jediný doklad o platnosti povinného ručení - průkaz totožnosti, kterým je u fyzické osoby občanský průkaz a u podnikatele živnostenský list, koncesní listina, osvědčení k výkonu činnosti apd. a u právnické osoby výpis z obchodního rejstříku, zástupce, který není uveden v OR pak plnou moc od statutárního orgánu a vlastní občanský průkaz - doklad o zaplacení správního poplatku
4
Pokud zakoupíte auto v některé zemi EU a dovezete je do ČR, neplatíte clo, ale daň z přidané hodnoty. Pak už je postup při přihlašování vozidla do registru vozidel totožný, jako v případě koupení nového vozidla v Česku.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilker, ID: 1289287, sxc.hu

Hodnocení
Petr Točka (neověřeno) | Pá, 09/13/2019 - 06:20

Pro mě bylo při výběru auta například velmi důležité to, aby u něj případné opravy nestály majlant. A musím říct, že jsem rád, že jsem se takto rozhodl, protože za tu dobu, co své auto mám už na něm bylo potřeba dělat oprav hned několik. O všechny se mi naštěstí postarali tady https://www.kfautoservice.cz/ a nikdy to nestálo tak moc, takže super. :)

Jakub209 (neověřeno) | Čt, 08/22/2019 - 23:38

Při koupi nového auta je mimo jiné důležité rozhodnout se, od koho si necháme zajistit povinné ručení. Naštěstí dnes existují srovnávače, kde si můžete porovnat nabídky jednotlivých poskytovatelů a vybrat si tu nejlepší pro Vás. Odkaz přikládám do svého jména.

Labrador (neověřeno) | Ne, 07/24/2016 - 21:32

Koupí nového auta hned ztratí na hodnotě několik desítek tisíc. Dle mne je výhodnější koupit dvouleté v nějakém osvědčeném autobazaru.

Další zajímavé články