Přejít k hlavnímu obsahu

Jak chovat kanárka | rady

Jak chovat kanárka | rady. Kanárci jsou ptáci ideální pro začínající chovatele, pokud jim dokážete připravit podmínky a splnit jejich skromné nároky. Ideální je chov po párech ve voliérách, kde mají dostatek prostoru, slunečního svitu a čerstvého vzduchu. Párek kanárků vám může dělat radost dlouhá léta a můžete odchovat i mláďata. Existují čtyři druhy kanárů, a to barevní, postavoví, zpěvní a kříženci. Kanárky lze bez obav chovat se všemi mírumilovnými druhy ptáků. Pro chov kanárků v hejnu či samostatně neexistuje žádná univerzální rada. Zásadou je jen to, že nesmíte chovat více samců pohromadě, ale vždy jen jednoho a k němu optimálně 2 až 3 samičky.

Co je potřeba

Než si pořídíte kanárka, musíte vyřešit některé otázky s chovem spojené. Nejedná se přece o žádnou věc, ale o živého tvora. Proto si musíte ujasnit:

• zda někdo v rodině netrpí alergií na peří, a jak je rodina připravena na převzetí odpovědnosti za jeho spokojený život po dobu třeba až 14 let
• jak vyřešíte nebezpečí, které by mu mohlo hrozit od vaší kočky či jiných zvířat
• kdo se o ptáčka postará v době vaší dovolené
• zda můžete kanárkovi vyhradit určité stálé místo v domácnosti
• zda mu budete tolerovat poškození tapet, znečištění nábytku, obrázků či konzol, když mu dáte občas volnost

1

Vybírejte pro kanárka klec minimálně o rozměrech 50x30x40 cm. Její dno vystelte novinami, které budete pravidelně vyměňovat. Do klícky nainstalujete bidélka, nejlépe tenké větvičky a dvě krmítka na zrní a další stravu a napáječku. Kromě toho ještě plastovou koupelničku a nějakou zavěšenou hračku.

2

Klícka by měla být umístěná nejlépe do výšky 150 cm od země, aby na kanárka bylo dobře vidět, ale nikdy ne u okna nebo u radiátoru. Nejlepší je roh místnosti, aby měl kanárek klid a přehled po celé místnosti.

3

Péče o kanárka je překvapivě velmi jednoduchá. Důležité je denně vyměňovat zrní a vodu a pro zpestření podávat ptáčkovi čerstvé ovoce a zeleninu, zejména mrkev, jablko a banán.

4

V rámci hygieny čistěte klec každý den a přitom umožněte kanárkovi proletět se po místnosti, samozřejmě pozor na zavření oken a vypnutí větráků. Při odchytu jej držte jemně, abyste mu nepoškodili křídla a pařáty.

Při výběru kanárka ve zverimexu se ujistěte, že kupujte samečka. Samec kanárka krásně zpívá, samičky vyluzují zvuky, které nemusí být pro chovatele příjemné.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak naučit andulku mluvit | rady
Jak naučit andulku mluvit | rady. Máte doma andulku a chcete ji naučit říkat své jméno nebo zdravit, ale nevíte jak na to? Pro nejlepší možný výsledek…
Jak pečovat o kočičí srst | rady
Jak pečovat o kočičí srst | rady. Kočky jsou neobvykle přítulní společníci, kteří se umí nejen slušně chovat, ale také se dovedou sami o sebe starat.…