Přejít k hlavnímu obsahu

Jak efektivně uklízet

19. Prosinec 2011

Umýt nádobí, uklidit nepořádet, utřít prach, vysát… činnosti, které ne každého baví. Jak úklid zefektivnit a zrychlit? Například za pomoci centrálního vysavače.

1

V prvé řadě si musíte nechat centrální vysavač ve vašem domě nebo bytě nainstalovat. V tom nejideálnějším případě by mělo k jeho instalaci dojít už při samotné stavbě domu nebo bytu. Ušetříte si tím pozdější lapálie.

A co to vlastně je ten centrální vysavač? Jde o nápad, který se před několika lety zrodil ve Spojených státech a do Česka se dostal teprve před nedávnem. Po celém domě je vedena síť trubek, které ústí v každé místnosti a zároveň se druhým koncem sbíhají do centra, které bývá umístěno ve sklepě.

2

Pak už stačí jen v příslušné místnosti do příslušného otvoru nasadit lehkou hadici. Dodávají v délkách do deseti metrů. Po nasazení se obvykle automaticky celé zařízení zapne a vy můžete bez problémů vysávat. Netaháte za sebou žádný těžký přístroj, nezakopáváte o prahy, neotloukáte nábytek… Vysávání je jednoduché a rychlé.

3

Po dokončení úklidu jen jednoduše odpojíte hadici a uklidíte ji do skříně. Přístroj se sám vypne. Nepořádek „doletí“ do sběrné nádoby ve sklepě, takže i vyklízení tohoto odpadu je nepoměrně jednoduší než s klasickými pytlíky, které se do vysavačů obvykle vkládají.

Centrální vysavače si své příznivce získaly hlavně tím, že jsou velmi mobilní. Není potřeba řešit krátkou šňůru od elektřiny, tahat s sebou těžký přístroj.

Centrální vysavače jsou navíc velmi tiché. A v neposlední řadě i velmi hygienické – nečistoty jsou „odeslány“ do sběrné nádoby mimo obytné prostory a následně odstraněny úplně mimo objekt.

Nejčastějším místem, kde je umístěn „mozek“ centrálního vysavače, je sklep. Nabízí se ale i kotelna nebo garáž. V krajním případě je možné umístit vysavač i do vestavěné skříně.

Centrální vysavače dnes nejsou jen doménou obytných domů, ale výkonnější stroje se používají pro úklid podnikových hal a dalších rozlehlých prostor.

Autor: Aira
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si vybrat vysavač do domácnosti
Vysavač je nezbytnou součástí každé domácnosti, čas od času je však potřeba jej vyměnit za nový. Bývá to z důvodu, že s ním začnou být majitelé nespok…
Jak umýt topení
Litinové topení žebrového typu je charakteristické pro panelákové domy, ale je osvědčené a stále oblíbené jako dobrý zprostředkovatel tepla nejen v pa…