Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o robotický vysavač | rady

Jak pečovat o robotický vysavač | rady. Vysávání může být občas i namáhavá práce, to je jeden z důvodů, proč se dočkaly velké popularity robotické vysavače. Robotické vysavače dokáží sami vyluxovat celý byt, aniž bychom museli do tohoto procesu jakkoliv zasahovat. Dokonce i stroje, jako jsou vysavače, potřebují svojí údržbu. Díky pravidelné údržbě prodloužíme i samotnou životnost a postaráme se, aby bylo vysávání kvalitní. Jak o robotický vysavač pečovat?

1

1. Vysypání sběrné nádoby

Všechny vysáté nečistoty je potřeba pravidelně vysypávat. Vysavače mají pouze omezenou kapacitu, a tak je zapotřebí dbát, jestli už nejsou plné. Pravidelné vysypávání si určete podle množství nečistot, které se vysaje. Jestliže vysavač funguje v čisté domácnosti, tak ho stačí vysypat pouze občas, je-li to ovšem naopak, tak ho vysypávejte pokaždé.

2. Filtr

Na čištění filtru se velmi často zapomíná. Pokud se filtr nevyčistí a je špinavý nebo ucpaný, tak se tím snižuje celkový účinek vysavače. Filtr pravidelně vyndavejte a vyčistěte ho, pro vyčištění z něj stačí setřást nečistoty nebo ho vyčistit kartáčem.

3. Senzory

Robotické vysavače jsou vybaveny mnoha senzory. Dejte pozor na to, aby byly stále čisté, pokud jdou špinavé, tak nemusí fungovat správně. Stačí je vždy otřít vlhkým hadříkem.

4. Rotační kartáč

Rotační kartáč je velmi často zanesený díky různým vlasům, nitím a chuchvalcům prachu. Kartáč čistěte pravidelně. K vyndání vlasů použijte ruce.

5. Kolečka

Kolečka jezdí celou dobu a často na sebe nalepí celou řasu nečistot, od mastnoty až po žvýkačky, kusy textilie nebo zbytky potravy. K vyčištění koleček staří použít hadřík nebo kartáč. Kolečka vyčistěte po celém jejich obvodu.

6. Tělo

Celé tělo vysavače také občas otírejte, aby se prach neusazoval, vždy ho pouze otřete vlhkým hadříkem, včetně oblasti s displejem, tam se prach usazuje nejčastěji.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak odvzdušnit podlahové topení | rady