1

Výběr vzoru kravaty

Vzor na kravatě musí být vždy odlišný, než je vzor na košili. Pokud si oblékneme také sako, nejvhodnější kombinací je zachování stejného vzoru na kravatě a na saku, košili následně necháme buď bez vzoru nebo s odlišným vzorem. Je třeba pamatovat na to, aby ke kravatě se vzorem byla košile bez vzoru a naopak.

2

Výběr barvy kravaty

Kravata je doplněk, který musí zdůrazňovat a podtrhovat náš outfit. Barvy by vždy spolu měly ladit. Při výběru bílé košile lze zvolit různé barvy kravaty, ovšem při výběru barevné košile bychom se měli držet pravidla, aby kombinace vytvořila barevný kontrast.

3

Kombinace do zaměstnání

Jestliže nosíme košili a kravatu do zaměstnání, tak se rozlišuje její barva podle pozice. Manažeři a vedoucí by měli zvolit tmavě červenou nebo tmavě modrou kravatu na obchodní jednání a mimo tyto události kravaty světlejší. Tmavá barva kravaty zdůrazňuje důležitost. Košile vždy v bílé nebo ve světle modré barvě. Pokud se pracuje v kolektivu, tak je vhodné barvy košilí i kravat střídat, aby si okolí nemyslelo, že máme pouze jednu kravatu nebo košili.

4

Kombinace na různé události

Na společenské události typu “black tie“ se volí výhradně černé nebo tmavé kravaty v kombinaci s bílou košilí. Černá kravata se nosí také na pohřbech. Naopak na svatby se volí decentní světlé kravaty s proužkem a výběr košile může být libovolný. Na oslavy a večírky je třeba vybírat pestré košile i kravaty, abychom nepůsobili vážně.

5

Šířka kravaty a typ košile

Šířka kravaty by měla být vždy 8–9 cm. Jiné rozměry se volí podle postavy, velmi štíhlí lidé si mohou vybírat i užší, naopak objemnější postavy zase širší kravaty. Košile je třeba volit vždy s dlouhým rukávem, košile s krátkým rukávem lze zvolit pouze na neformálních akcích.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)