Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na čištění nábytku

10. Květen 2014

Čištění čalouněného nábytku má svá úskalí - nábytek nesmíte přemokřit. Čištění nábytku z pevných materiálů, jako je např. dřevěný nábytek, proutěný nábytek nebo nábytek z plasu, je obvykle o něco snazší díky již běžně dostupným speciálním přípravkům. Největší problémy při čištění nábytku ale dělá kůže. Pár praktických tipů může přijít vhod i vám.

1
Čalouněný nábytek se čistí podobně jako koberce, tedy nejlépe moderními přístroji, které jsou buď specializované, třeba na čištění extrakční metodou, nebo za pomoci přídavných zařízení vysavačů. Pracujeme s návodem na jednotlivá zařízení. Jen upozorníme, že když očista probíhá s použitím vody, nečistěte sedací soupravy těsně před příchodem návštěvy, protože by sedačka nemohla řádně vyschnout.
2
Potahové látky se ošetřují jen tomu určenými přípravky. Skvrny odsávejte čistým hadříkem, nečistěte kartáči s drsným povrchem, ale jemným a savou houbu. Prach odstraňujte jemným kartáčem nebo vysavačem. Při větším znečistění nábytku s potahem z textilu se používá suchá pěna nebo čistič na čalounění.
3
Nábytek je většinou lakován akrylátovými laky. Na vyčištění použijte hadřík z materiálu nepouštějícího vlákna slabě navlhčeného vodou s pár kapkami saponátu na nádobí. Po ošetřovaní vlhkým hadříkem nábytek vysušíme suchým hadříkem. Pozor také při ošetřování matného nábytku, aby se nepoužilo silného tlaku, aby se povrch náhodou nevratně nevyleštil.
4
Při silnějším znečistění nábytku se doporučuje používat větší množství saponátu, ale ne koncentrovaného. Opět se nedoporučuje používat větší tlaku. Ve druhém kroku se plocha čistí hadříkem s čistou vodou a následně se vysuší suchým hadříkem.
5
Přípravků na čištění nábytku se v naších obchodech vyskytuje mnoho. Vždy si přečtěte pozorně návod a pokud s ním nemáte zkušenosti, na malé ploše v méně viditelném místě si čistidlo vyzkoušejte.
6
Velký pozor na čistění bílého nebo světlého nábytku. Na ně nesmíte použít přípravky obsahující olej. Tato čistidla se nedoporučuje použít ani na nábytek s matným lakem, protože by se mohl vyleštit. Použití prostředků obsahujících nějaká abraziva, tedy brusné a leštící pasty, prášky a jiné látky schopné poškrábat plochu nábytku, je zcela vyloučena.
7
U voskovaného nábytku si uvědomte, že plochy nejsou odolné proti vodě, páře a ani jiným tekutinám. Čistění se provádí suchým bavlněným hadříkem. O použití koncentrovaných nebo abrazivních čistících prostředků platí zde zákaz ještě důrazněji..
8
Povrch olejovaného nábytku lze čistit hadříkem jemně zvlhčeným velmi slabou mýdlovou vodou. Opět zákaz koncentrovaných nebo abrazivních čistících prostředků.
9
Všechny kovové a plastové díly lze čistit jen vodou se saponáty, k oživení plastů lze použít i renovační spray, určený pro přístrojové desky interiérů automobilů.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, Justyna Furmanczyk, ID: 1031143, sxc.hu

Hodnocení
Katka (neověřeno) | St, 08/06/2014 - 17:29

Já používám téměř na všechno čištění HG prostředky. Zatím jsem s nimi neměla sebemenší problém. Rozhodně doporučuji.

Další zajímavé články

Pohovky, židle, křesla, to jsou nejznámější čalouněné kousky nábytku, které doma obvykle máme. Skvrny se na nich dělají velmi rychle a snadno, ale s j…
Sedací souprava patří mezi nejvyužívanější druhy nábytku v každé domácnosti. I vy máte pravděpodobně doma sedací soupravu, která každý den dostává pěk…