Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na nákup v second handu

Nakupování v second handu je českým fenoménem. Second handy lidé vyhledávají i proto, že lze v nich nakoupit luxusní oblečení za dobré ceny. Ale nejen to - hledáte-li karnevalové kostýmy, second handy jsou tím pravým místem, kde je získat. Dokonce už existují i second handy online, fungují stejně jako jiné e-shopy a věřte, nebo ne, jsou čím dál vyhledávanější. Poradím vám, jak nakupovat v second handu výhodně a čemu se při nákupu z "druhé ruky" vyvarovat.

Co je potřeba

• Bystrost
• Dobré oko
• Systematičnost
• Trpělivost
• Technika
• Všímavost
• Přehled
• Mít odhad

1
Co je nejdůležitější? Najít si dobrý second hand. Obchod, kde to voní, kde je přívětivá obsluha a kde máte možnost si oblečení odložit bokem, abyste se nakonec mohli rozhodnout o nákupu či si oblečení vyzkoušet. Důležité jsou ceny, protože není second hand jako second hand. Některé second handy prodávají na váhu, jiné na kusy, další mají jednotlivé ceny u kousků, jiné mají fázový systém, kdy v době přívozu nového zboží je cena nejvyšší a ke konci týdne nejnižší. Poznala jsem celou řadu různých second handů a největší neznamená vždy to nejlepší. Když si nějaký second hand oblíbíte, už nebudete měnit a nákup v něm se stane částečně drogou.
2
Jak v second handu nakupovat? Důležité je mít systém. Jdete do „sekáče“, protože něco cíleně sháníte, anebo jen tak? Pokud jdete za účelem, že sháníte nějaký kousek oblečení, třeba zmíněné karnevalové kostýmy, soustřeďte se nejprve hlavně na něj, až pak se věnujte dalšímu hledání.
3
Vím, že mnoho známých a kamarádek second handy vzdává, protože na to nemá trpělivost. Je tam tolik oblečení, že neví odkud začít. Začněte z jedné strany a berte to postupně až na druhý konec. Pokud je obchod rozlišený podle barev, vynechte barvy, o které nemáte zájem. Jestli je second hand rozdělen na sukně, kalhoty, svetry, šaty a podobně, řiďte se tím, o co máte zájem.
4
Při hledání si posuňte nejprve ramínka na jednu stranu a při hledání je přesouvejte na druhou. Přebírejte rychle a zastavte se tam, co vám padne do oka. Tam se zastavte a podívejte se blíže na velikost. Velikost nejen na štítku, ale i celkově (některá čísla reálné velikosti neodpovídají). Pak se podívejte zběžně na evidentní závady (fleky, díry a podobně). Jestli má oblečení nějakou závadu neberte jej ani za tvrzení prodavače, že si jej můžete doma opravit. Cena oblečení ze second handu je obvykle tak nízká, že se vám do toho rozhodně nevyplatí investovat čas a další peníze. Určitě tu najdete i nějaké zajímavé kousky zcela bez závady. Pokud je kousek oblečení bez vady, dáte si jej na hromádku bokem.
5
Když tímto systémem přejdete celý obchod, vrátíte se ke své odložené hromádce a dáte se do dalšího probírání. Podíváte se na kousky pořádně. Opravdu jsou bez chyb? Všímejte si, i jak jsou ušity.
6
Dále hromádku rozdělte na další tři hromádky. Ty, které vám původně padly do oka, ale na druhý pohled měly nějakou závadu anebo jste zjistili, že nemají tak dobrý materiál, či mají nepraktické zapínání anebo vám došlo, že to přeci jen není přesně to, co by se vám líbilo. Tu kupku vraťte.
7
Druhá kupka je možná a třetí hromádka je ta, která se vám líbí nejvíce. Obě kupky si vezměte do kabinky a pokud možno všechny vyzkoušejte. Zkoušení je důležité, abyste viděli, jak vám oblečení sedne, či nikoliv. U zkoušení si všímejte dalších případných závad a případných velikostních nedostatků. Oblečení opět dělte na hromádky. Tentokrát již už jen dvě (ano a ne).
8
Máme zde finále. Vytřídili jste si hromádku oblečení, kterou byste chtěli. Jenomže, co když je hromádka za víc peněz, než jste původně chtěli v second handu utratit? Pokud vám to činí velký problém, nezbyde vám ještě jednou oblečení probrat a s některými kousky se prostě rozloučit. Vezměte si ty, jež vám nejvíce slušely a které jsou nejkvalitnější.
9
Čeho se vyvarovat? Nekupujte nic, co potřebuje nějakou úpravu, opravu. Je to oblečení za pár korun a můžete zde najít spoustu pěkného oblečení a bez potřeby opravy.
10
Nekupujte ani oblečení příliš dopředu, protože se móda mění a do obchodu přichází týden, co týden spousta nového originálního oblečení.
11
Doma nic neschovávejte. Jestli nechcete, aby vaše skříně praskaly ve švech, třiďte své oblečení. Jestli již dosloužilo, vytahalo se, poflakovalo se, má díry, či jej prostě nosíte neradi, pryč s ním.
12
Second handy vám umožní vytvořit originální outfit. Můžete jej i sami kombinovat. Podobné svršky bude mít někdo další jen stěží.
13
Kreativci mohou využít second handy pro tvorbu zcela nových modelů.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

mckenna71 sxc.hu

Hodnocení
Kobližka1 (neověřeno) | St, 03/27/2019 - 11:07

Já v sekáčích nakupuji ráda, ale je to celkem umění. Nejednou se mi stalo, že jsem šla do několika sekáčů a nevybrala jsem si vůbec nic. Na druhou stranu, občas si na sebe ráda koupím i něco nového. Většinou se mi ale nechce za nové věci utrácet moc peněz. Ještě štěstí, že pořád existují obchody, kde mají i nové levné dámské oblečení. :-)

Lenka77 (neověřeno) | Ne, 03/24/2019 - 08:50

Buď se jen dívám ve špatných sekáčích, nebo na nakupování v secondhandech prostě nemám "talent." Mám kamarádky, které třeba nikde jinde skoro nenakupují, ale já si prostě v sekáči nikdy nejsem schopná vybrat. Nedávno jsem se třeba v sekáči dívala po nějaké těhotenské bundě a žádnou se mi nepovedlo najít. Nakonec mi tedy nezbylo nic jiného, než si koupit novou.

Julie (neověřeno) | So, 03/16/2019 - 07:37

Nákup v second handu bych mohla všem doporučit. Je zbytečné za oblečení utrácet hodně peněz, když pěkné oblečení se dá sehnat za půlku. Já jsem si oblíbila https://www.onlinesekac.cz/ , ve kterém nakoupím z pohodlí domova oblečení pro celou rodinu.

Další zajímavé články

Trápí vás nějaká kila navíc? A necítíte se kvůli nim dobře? Maskovat se do příliš volných věcí, není zrovna tím nejlepším řešením. Co můžete dělat, ab…
Obrázek není k dispozici
Vánoce jsou svátky klidu, míru a pohody. Předvánoční čas ale neodmyslitelně spojen právě s nakupováním, stresem a stáním ve frontě, ať už na kapra neb…
Obrázek není k dispozici
Refinancování hypotéky znamená uhrazení stávajícího hypotečního úvěru hypotékou novou, obvykle výhodnější. Hypoteční smlouvy jsou sice vázány na určit…
Obrázek není k dispozici
Podmínky a požadavky pro podávání žádosti o hypoteční úvěr se liší v závislosti na vybraném poskytovateli. Proto je vždy vhodné informovat se o vešker…