Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na výrobu medu z rakytníku | recept

Rakytníkový med | recept. Nejde o žádnou nadsázku, když se řekne, že rakytník řešetlákový je rostlinou budoucnosti. Kdo by to do něj řekl a kdo by uvěřil, co všechno zdravého se vejde do zdánlivě nenápadných oranžových nebo červených bobulek keřů, lemujících silnice jako okrasná rostlina. S rakytníkem se můžete setkat v parcích, sídlištích, lidé jej pěstují na zahradě. Vejcovité nebo kulaté bobule jsou napěchované vitamíny a minerály. Z rakytníku snad není nic, co by se nedalo využít. Všechny části keře jsou použitelné – kořen, dřevo, kůra, květy, listy, plody, semena. My se však soustředíme na jeho plody – již zmíněné bobule, které mají různou barevnou podobu podle toho, v jaké oblasti se rakytník vyskytuje. Uvařte si z plodů rakytníku jednoduchý, ale zato vysoce hodnotný rakytníkový med. A věřte tomu, že když příroda nadělovala, rakytník toho snad pobral nejvíc.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Mirka Hurtová (neověřeno) | So, 06/27/2015 - 14:13

In reply to by Emil Rašner (neověřeno)

Vysvětlete prosím škodlivost roztoku.Vadí vám bílý cukr? Děkuji

Emil Rašner (neověřeno) | So, 06/27/2015 - 12:01

Dobrý den,
tento název -rakytníkový med je hrubě zavádějící, med je pouze jeden a to včelí.Takže to nazvěte: Cukrový roztok ochucený rakytníkem.Škodlivost tohoto roztoku převyšuje případné léčivé účinky.

Jirka Anděl (neověřeno) | Ne, 09/30/2018 - 12:51

Výborný recept,jak zaručeně zlikvidovat veškeré bioaktivní látky a vitamíny...

Vendula Jar (neověřeno) | Út, 07/14/2015 - 21:50

Dobrý den, chtěla bych se zeptat - jak je to s léčivými látkami obsaženými v rakytníku po převaření? Dělám sirup, ale pouze vylisuji tekutinu z plodů a smíchám s medem. Děkuji za odpověď.

Slávka (neověřeno) | St, 07/29/2015 - 06:41

Z tohoto receptu vznikne šťáva - syrup. Na med je třeba jen 1deci vody.

Další zajímavé články

Jak se správně stravovat v létě
Jak připravit snídani na Valentýna