Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ochutnat všechny chutě Indie

20. Prosinec 2013

Indie je tajuplnou zemí od nepaměti. Už ve středověku lákala tato země cestovatele i obchodníky, kteří odsud dováželi hlavně pověstné indické koření. I Kryštof Kolumbus se vydal na svou plavbu s představou objevit novou cestu do Indie, když plul směrem na západ. Současná Indie je země plná protikladů, kde se mísí moderní vyspělá kultura se zaostalostí a chudobou. Charakteristické je prolínání nejrůznějších náboženských kultur.

1
Do Indie se můžete vydat tradičním způsobem po pevnině, což je cesta od nepaměti známá pod názvem Hedvábná stezka. Rychlejší je samozřejmě letecká doprava. Letenku si můžete pořídit na internetových stránkách cestovních agentur.
2
Ochutnávat chutě Indie může znamenat zažít kulturní šok. Indie je pestrobarevnou směsicí různých náboženství, zvyků a tradic. Ve městech je neuvěřitelný mumraj lidí, kterému se však můžete vyhnout v překrásné přírodě. Oblíbené jsou trekingy, při kterých budete mít možnost poznat jak panenskou přírodu, tak i místní lidi s jejich zvyky.
3
Jedním z nejoblíbenějších trekingů je cesta do Ladakhu, kraje vysokých sedel na severu Indie, kde vás uchvátí klid a pohoda. Říká se mu také malý Tibet, kde je mnoho dodnes fungujících klášterů obývaných mnichy.
4
Chcete-li ochutnat indickou stravu, máte k tomu nejlepší příležitost přímo v Indii. Indická kuchyně je pestrá a dobrá. Pokud budete na trekingu, dají se koupit základní potraviny skoro všude. V civilizovaných místech se dá stravovat v místních restauracích, ovšem zkušení cestovatelé doporučují obohatit jídlo o kvalitní salám, čokoládu a ostrý alkohol v zájmu desinfekce.
5
Indická kuchyně znamená různorodost podle jednotlivých etnik a náboženských skupin. Typické pro všechny je hojné používání koření a převaha vegetariánské stravy. Hlavní surovinou je rýže, luštěniny a mléčné výrobky. Ke všemu se přidává zeleniny a koření.
6
Nejčastější úpravou pokrmů je pomalé vaření na mírném ohni, nebo smažení na velké pánvi. Oblíbené je i grilování nebo pečení v hliněné míse. Maso, zelenina a ostatní přísady se pokrájejí na kostky či plátky a promíchají.
Petra Koloušková (neověřeno) | Čt, 07/18/2019 - 19:43

Do Indie bych se taky strašně ráda někdy zajela podívat. Mám jednoho známého, který tam byl před dvěma lety a prý to byl zážitek, na který nejspíš do konce života nezapomene. Už toho má procestováno dost, ale v Indii se mu prý zatím líbilo nejvíc. Také bych ráda něco takového zažila. Snad se mi to někdy povede... No, uvidíme. :-)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici