Co je potřeba

květináč
písek
rašelina
voda
textilie
pařeniště

1

Agáve pěstujte tam, kde je slunečno a teplo. Agáve je pouštní rostlina, takže po slunci doslova prahne. Snese pokojovou teplotu i suchý vzduch. Pěstujte ji doma anebo venku.

2

Rostlinu saďte do směsi rašeliny a písku v poměru 2:3.

3

Jestliže chcete agáve pěstovat ze semen, vysejte je na povrch substrátu a jemně zamáčkněte do kopečku. Po zasetí semen agáve vytvořte pařeniště s teplotou pohybující se mezi 24 až 27 °C.

4

V létě agáve zalévejte pouze mírně a v zimě ji dokonce nezalévejte vůbec. Agáve nesnáší déšť ani příliš vody, ale potřebuje pořádnou drenáž, kterou vytvořte při sázení.

5

Hnojit rostlinu nemusíte, pokud je zemina výživná. Jinak použijte hnojivo pro palmy a sukulenty.

6

Na zimu agáve chraňte, nikoliv však před zimou, ale před mokrem. Před počátkem zimy je proto zapotřebí rostlinu zakrýt prodyšným materiálem. Rostlinu také chraňte před větrem.

7

V případě, že máte agáve doma, měli byste ji v průběhu zimy vystavit chladu (teploty pod 5 °C Celsia), bude se jí pak lépe dařit. V přílišném horku hrozí uhnívání listů.

8

Agáve přesazujte na jaře vždy jednou za 5 let.

9

Agáve můžete množit prostřednictvím semen, ale doporučuji vám množení odnožemi, protože je jednodušší.

Tipy

Sirup z agáve je přirozené sladidlo získávané z kaktusu agáve. Díky své téměř neutrální chuti je vynikající náhradou za cukr a med. Pro svůj velmi nízký glykemický index je sirup z agáve vhodný i pro diabetiky. Sirup z agáve je dvonásobně sladší než med, proto jej používejte v polovičním množství.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)