Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat asparágus

21. Duben 2013

Asparágus anebo také okrasný chřest býval typickou ozdobou kytic v dobách totalitních. Zvláště v kombinaci se třemi karafiáty je nezapomenutelný. Je škoda, že se po převratu asparágus z květinářství postupně vytratil. Asparagus si však můžete vypěstovat na vlastní zahradě, kde bude působit okrasně.Asparágus a jeho pěstování krok za krokem.

Co je potřeba

semena asparágu
rašelina
tekuté hnojivo
zálivka
přiměřený květináč

1

Asparágus je nenáročnou rostlinou na pěstování. Semena rostliny sázejte vždy zjara, kdy teplota půdy přesáhne 20 °C. Semena asparágu klíčí snadno a rychle, jejich jedinou podmínkou je tma, kterou ke klíčení potřebují.

2

Sazenice asparágu pak zasaďte na konečné místo na zahradě. Asparágus můžete pěstovat také v nádobách s rašelinovou zeminou, stačí je umístit na vhodné stanoviště s dostatkem přímého světla, krátkodobě snese i polostín. K tomu, aby se asparágu dařilo, potřebuje stálou teplotu, nemá rád příliš velké horko.

3

Rostlina je velice náročná na vodu, a proto ji od jara do podzimu důkladně zalévejte měkkou odstátou vodou každý druhý den. Mějte na paměti, že zemina nesmí nikdy vyschnout. V zimě však zálivku omezte.

4

Od jara do podzimu asparágus jednou za dva týdny přihnojte univerzálním tekutým hnojivem.

5

Keřík asparágus není mrazuvzdorný, ani v zimě teplota nesmí klesnout pod 10 °C, a proto je nutné keřík přenést do tepla.

6

Asparágus množte semeny anebo v případě starších rostlin řízky.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se starat o pokojové rostliny
Jak pěstovat kurkumu | rady
Jak pěstovat šefleru
Jak pěstovat nolinu | rady