Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat pomněnky | rady

Jak pěstovat pomněnky | rady. Pomněnky jsou oblíbené květiny s drobnými modrými kvítky. Víme o nich, že rostou vzácně volně v přírodě, méně známé pak je, že si pomněnky můžeme vypěstovat sami doma. Na zahradě můžeme pomněnky velmi snadno pěstovat spolu s maceškami, sedmikráskami, zvonci a jinými květinami.

Co je potřeba

zemina
voda
hnojivo
truhlík

1

Pomněnky pěstujte buď ze semínek, anebo malých sazeniček, které zasaďte na světlé, slunné místo, avšak bez přímého slunce. Pomněnku sázejte do záhonů, ale také do truhlíků.

2

Semena pomněnky zasejte v červnu anebo červenci do pařeniště, kde si pomněnky předpěstujete. Semena i sazenice pomněnek sázejte do výživné, středně těžké a vlhké půdy.

3

Sazenice pomněnky pak na trvalé stanoviště přeneste v září. Jde o dvouletku, takže počítejte s tím, že vám vykvetou až příští jaro.

4

Pomněnku v jejím vegetativním období pravidelně přihnojujte hnojivem anebo kompostem.

5

Pokud neprší, je nezbytné, abyste pomněnky také pravidelně dostatečně zalévali. Zemina nesmí nikdy vyschnout.

6

Okolí pomněnek zbavujte plevele.

Pomněnky jsou dobré i k řezu do vázy.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat pomněnkovec | návod
Jak pěstovat pomněnkovec | návod. Pomněnkovec velkolistý je vytrvalá rostlina výrazně podobná pomněnce, která k nám přišla z Kavkazu. Je škoda, že je…
Jak pěstovat černý kořen
Jak se zbavit smutnic | rady a tipy