Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat a uchovávat pažitku

Pažitka je jedna z prvních jarních bylinek. Svojí jemnou štiplavostí skvěle dochutí například pomazánky, saláty nebo šťouchané brambory. Pěstovat pažitku můžeme i doma za oknem v květináči nebo na malé bylinkové zahrádce. Pažitka má ráda světlé a slunné místo. Pažitku nikdy nestříhejte blízko zeminy, jinak bude usychat. Uchovávat pažitku co nejdéle čerstvou lze i v chladničce. Jak na to? Vyzkoušejte několik osvědčených rad pro pěstování pažitky v květináči a její uchovávání v kuchyni.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Valkyrija (neověřeno) | St, 06/11/2014 - 19:06

Pažitka by měla mít dostatek zálivky, správně řečeno nestříhat hned nad zemí (já nechávám cca 10 cm od země, záleží na síle pažitky). častý střih mi pažitku zesiluje (kdo jí má rád ví že jí nikdy není dost :D - proto ji mám na balkóně v nadbytečném kýblu - nepoužívejte průhledné, třeba ty z kauflandu). Zasetí doporučuji do trsů při pěstování v nádobách. Nevysévejte po celé ploše pokud používáte velké nádoby (v malých květináčích je to jedno). rozdělte si plochu na 2-4 sektory - dle velikosti plochy. lépe se tak o ni lze starat, zálivka je pak rovnoměrná, a sklízení je jednoduší. Vzrostlé výhonky lze pak i opatrně svázat aby se podepřeli a nepřepadávali.

Marcela Čapková (neověřeno) | St, 08/29/2018 - 19:36

máme na záhonech už x let. Stříháme také 10cm nad zemí. Hlavně když vykvete a pak pěkne zesílí. Je to nezmar, už máme přepažitkováno. A není problém stříhat i v prosinci, když je mírná zima.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak doma pěstovat zelené koření
Jak pěstovat rozmarýn
Jak založit bylinkový záhon
Obrázek není k dispozici
Jak správně sbírat bylinky do kuchyně