1

Pěstování rozmarýnu a semena rozmarýnu V 1 gramu je 800 ks semen. Semena rozmarýnu vyséváme v březnu a pěstujeme při teplotě 20°C. Mladé rostliny rozmarýnu vysazujeme po otužení v červnu. Rozmarýn je stálozelený keř, kterému se dobře daří v humózní vápenité půdě. Nesnáší přemokření, které je častou příčinou úhynu rostlinky. Rozmarýn má rád slunné stanoviště. Prospívá i celoročně v bytě, pokud rozmarýnu zajistíme vyšší vzdušnou vlhkost, například rosením. Sázíme do sponu 30 x 30 - 40 cm.

2

Pěstování rozmarýnu Rozmarýn je robustní bylinka, která se pěstuje snadno. Rozmarýn můžeme pěstovat na zahradě, pěstitelé ji však ráději vysazují do truhlíků či různých přenositelných nádob. Pěstování rozmarýnu v květináči je snad nejoblíbenější. Bylinka totiž nesnáší zimy, na zimu ji proto můžeme přechovat na světlém a teplejším místě. Rozmarýn necháme přezimovat v prostorách s teplotou 5 až 10°C. Sklizeň natě probíhá v červenci až září.

3

Využití rozmarýnu Rozmarýn má protizánětlivý a dezinfekční účinky. Z rozmarýnu lze připravit čaj proti nespavosti, podporuje klidný spánek. Používá se do mastí pro prokrvení. Rozmarýnová mast léčí revmatismus, záněty nervů a křeče. Z rozmarýnu se připravují také lihové extrakty nebo rozmarýnové víno. Nálev z rozmarýnu poslouží i jako kondicionér pro tmavé vlasy, kterým zvýrazňuje barvu a lesk, zlepšuje paměť a činnost jater. V kuchyni má své nezastupitelné místo jako ochucovadlo pro masa - pečeně, drůběž, skopové. Přidává se do jemných octů i bylinkových olejů.

Tipy

Rozmarýn potřebuje lehčí a dobře propustné půdy. Do substrátu můžeme přidat písek nebo perlit. Nezbytná je dobrá drenáž z keramzitu, výbornou novou možností je lávová drť.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.30769
Average: 4.3 (39 votes)