Co je potřeba

Viz další kroky

1

Medvědí česnek je vytrvalá bylinka, jež má ráda stinná či polostinná a vlhká místa nejlépe na severní straně. Na zahradě ji proto umístěte do blízkosti stromů a keřů. Důležitá je pravidelná zálivka. Na balkoně či na terase zvolte místo, kam nedopadají přímé sluneční paprsky.

2

Kdy a jak medvědí česnek vysadit?

Pěstování ze semínek – V případě, že si chcete medvědí česnek vypěstovat ze semínek, vysaďte je na podzim (od září do listopadu), sklizně se však dočkáte až napřesrok. Semínka se sázejí po několika kusech přímo do záhonu zhruba 1 cm pod povrch zeminy. Na jaře by měla začít klíčit.

Pěstování z cibulek – Pokud použijete sazeničky (cibulky), vysaďte je na jaře, a můžete sklízet již za pár týdnů. Kořínky cibulek před vysazením zastřihněte na zhruba 3 centimetry. Cibulky zasaďte do trsů po 10 – 20 kusech zhruba 3 centimetry pod povrch zeminy.

Medvědí česnek vyžaduje humózní, kyprou a dostatečně vlhkou půdu.

3

Jak se o medvědí česnek starat?

Medvědímu česneku, jakožto velmi nenáročné bylince, zcela postačí dostatečná a pravidelná zálivka. Zem nepřihnojujte, ani jej nesázejte do prohnojené půdy. Listy sklízíme od března do května, kdy začíná rozkvétat. Po odkvětu listu medvědího česneku zvadnou a stáhnou se do země, rostlina tak snadno přezimuje a na jaře znovu vyroste.

Tipy
  • Pro pěstování v květináči použijte kvalitní zahradnický substrát.
  • Medvědí česnek nejlépe roste pod listnatými stromy a keři.
Varování

Při výsadbě pamatujte na to, že se medvědí česnek značně rozpíná.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)