Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat těhotenství

Ani ta nejdokonalejší webová stránka nebo dokonale připravený text od odborníka nemůže suplovat lékaře nebo zdravotnického profesionála, aby vám s neomylnou určitostí mohli říct, jen na základě příznaků signalizující těhotenství, že se jedná o graviditu.
Můžete těhotenské příznaky mít, ale pokud vám to nepotvrdí gynekolog nebo spolehlivý těhotenský test, může jít jen o domněnku.

1
Vynechání menstruace První zřejmý signál buď radostného očekávání, anebo bohužel obavy a strachu, kdy si těhotenství nepřejete. V podstatě se jedná o hlavní příznak těhotenství, ale není nutné hned panikařit. Může jít jen o zpoždění menstruace z různých důvodů - psychické a fyzické problémy, možná zažíváte nějaký stres, aniž by jste tomu přikládala nějaký význam, příčinou může být i nachlazení a jiná tělesná indispozice.
2
Napětí v prsou Dalším příznakem těhotenství může být tlak a napětí v prsou. Máte pocit, jakoby by byla prsa nateklá. Mohou to být známé pocity napětí nebo i trochu bolestivosti v prsou jako při menstruaci. A možná je to i příčina toho, že tento příznak těhotenství bývá opomíjený. Při menstruaci však bolest ustupuje, kdežto v těhotenství bolest přetrvává možná několik měsíců.
3
Ranní nevolnosti Jak název napovídá, vyskytují se nevolnosti nejvíc ráno, ale přetrvávají i v jakoukoliv denní dobu. Může se jednat o zvracení, závratě, přecitlivělost, změny nálad a únavu. Dostavuje se i citlivost na vůně a pachy, z kterých, ačkoliv vám dříve nevadily, nyní se vám z nich zvedá žaludek. Je to zcela individuální, každá žena prožívá graviditu jinak. Některá může mít všechny tyto příznaky nevolnosti, jiná jen některé a nebo žádné.
4
Únava a zvýšená spavost Fyzické procesy a změny ve vašem těle odčerpávají určitou energii a organizmus tuto energii kompenzuje spánkem a odpočinkem. Ospalost je charakteristická v prvním trimestru těhotenství. Postupně se hormonální hladina stabilizuje a únava nemusí být tak patrná.
5
Kupte si těhotenský test V případě, že máte podezření na těhotenství a shodné uvedené příznaky, měla byste si koupit těhotenský test. Test je založen na podstatě zjištění přítomnosti těhotenského hormonu HCG v moči. Chemikálie, obsažené v proužku těhotenského testu reagují na hormon HCG zabarvením a tím vám napoví výsledek. Testy jsou citlivé většinou již od osmého dne oplodnění a jsou celkem spolehlivé. Ale i tady se může stát chyba. Jestliže se menstruace nedostaví, měla byste test zopakovat. Jednoduché těhotenské testy nabízí každá lékárna. Když dodržíte návod a postupujete přesně podle něj, získáte spolehlivé výsledky. K chybné informaci může dojít, když je test prováděn příliš brzy. Existuje digitální test s indikátorem početí. Ten je přesný a prozradí vám dokonce i to, před kolika týdny jste počala.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Zdroj: www.sxc.hu, zdroj: Birk
Zdroj: www.sxc.hu, zdroj: Michal Koralewski

Hodnocení
Jana Pokorná (neověřeno) | Čt, 10/13/2016 - 15:29

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Beru antikoncepci, ovšem přítel se udělal do mě a já si následující den zapomněla vzít pilulku. Je zde nějaká pravděpodobnost těhotenství? Předem děkuji za odpověď

Darina (neověřeno) | Út, 10/04/2016 - 17:03

Dobry den, porebovala bych poradit .. Minulí mesic jsem to mela slave jen 2 dny takovy spineni a tehle mesic este nic uz mam 15 dni spozdeni. Ani jednou jsem nezvracela jen me strasne bolej prsa a chodim casto na wc. Myslite si ze bych mohla byt tehotna ? Dekuju za odpoved :)

Zuzka (neověřeno) | So, 09/03/2016 - 15:43

Dobrý den, chci se zeptat zda je možné být těhotná když můj přítel přede mnou neměl pohlavní styk a ani do me neejakuloval? Děkuji.

Další zajímavé články

Jak zmírnit těhotenské nevolnosti | rady a tipy. První tři měsíce bývají pro nastávající maminku náročné. Uvědomuje si, že za pár měsíců, až porodí, s…
Obrázek není k dispozici
Každodennost všedního života přináší dětem rozvoj poznání a vlastní fantazie. Právě předškolní věk dítěte je k tomu jakoby předurčen. Říká se, že je t…