1

Vynechání menstruace

První zřejmý signál buď radostného očekávání, anebo bohužel obavy a strachu, kdy si těhotenství nepřejete.
V podstatě se jedná o hlavní příznak těhotenství, ale není nutné hned panikařit. Může jít jen o zpoždění menstruace z různých důvodů - psychické a fyzické problémy, možná zažíváte nějaký stres, aniž by jste tomu přikládala nějaký význam, příčinou může být i nachlazení a jiná tělesná indispozice.

2

Napětí v prsou

Dalším příznakem těhotenství může být tlak a napětí v prsou. Máte pocit, jakoby by byla prsa nateklá. Mohou to být známé pocity napětí nebo i trochu bolestivosti v prsou jako při menstruaci. A možná je to i příčina toho, že tento příznak těhotenství bývá opomíjený. Při menstruaci však bolest ustupuje, kdežto v těhotenství bolest přetrvává možná několik měsíců.

3

Ranní nevolnosti

Jak název napovídá, vyskytují se nevolnosti nejvíc ráno, ale přetrvávají i v jakoukoliv denní dobu. Může se jednat o zvracení, závratě, přecitlivělost, změny nálad a únavu. Dostavuje se i citlivost na vůně a pachy, z kterých, ačkoliv vám dříve nevadily, nyní se vám z nich zvedá žaludek. Je to zcela individuální, každá žena prožívá graviditu jinak. Některá může mít všechny tyto příznaky nevolnosti, jiná jen některé a nebo žádné.

4

Únava a zvýšená spavost

Fyzické procesy a změny ve vašem těle odčerpávají určitou energii a organizmus tuto energii kompenzuje spánkem a odpočinkem. Ospalost je charakteristická v prvním trimestru těhotenství. Postupně se hormonální hladina stabilizuje a únava nemusí být tak patrná.

5

Kupte si těhotenský test

V případě, že máte podezření na těhotenství a shodné uvedené příznaky, měla byste si koupit těhotenský test. Test je založen na podstatě zjištění přítomnosti těhotenského hormonu HCG v moči. Chemikálie, obsažené v proužku těhotenského testu reagují na hormon HCG zabarvením a tím vám napoví výsledek. Testy jsou citlivé většinou již od osmého dne oplodnění a jsou celkem spolehlivé. Ale i tady se může stát chyba. Jestliže se menstruace nedostaví, měla byste test zopakovat.
Jednoduché těhotenské testy nabízí každá lékárna. Když dodržíte návod a postupujete přesně podle něj, získáte spolehlivé výsledky. K chybné informaci může dojít, když je test prováděn příliš brzy.
Existuje digitální test s indikátorem početí. Ten je přesný a prozradí vám dokonce i to, před kolika týdny jste počala.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.545455
Average: 3.5 (22 votes)