Přejít k hlavnímu obsahu

Jak při změně dodavatele plynu nenaletět

Ceny plynu stoupají do závratných výšin. Lidé jsou v tísnivé situaci a zvažují, co ještě by mohli udělat, aby nemuseli za plyn tolik platit. Této situace využívají pofidérní obchodníci prohlašující se za zaměstnance známých dodavatelských společností, kteří obchází domy s rádoby výhodnou nabídkou. Samotní dodavatelé však tvrdí, že nikoho takového nezaměstnávají. Odolat drilu obchodníků, který mnohdy hraničí s obtěžováním, není vůbec jednoduché. Pokud byste však podepsali smlouvu, dostanete se do problémů, jež vás místo výhod budou stát nemalé peníze. Dávejte si proto pozor, abyste při změně dodavatele plynu nenaletěli.

Co je potřeba

znalosti
počítač
online připojení
online kalkulačka
email

1
Podomní prodejci, kteří zastupují bůhví koho, chtějící honem rychle podepsat smlouvu mezi dveřmi, by ve vás měli probrat varovnou kontrolku. Takovým lidem je nejlepší vůbec neotvírat, či před nimi rázně bouchnout dveřmi. Na to, abyste změnili dodavatele, potřebujete v prvé řadě čas a možnost porovnat si reálné ceny plynu. Nikdy proto nepodepisujte smlouvu mezi dveřmi či na ulici!
2
Změna dodavatele plynu není nikterak složitá, avšak je celkem zásadní, protože může představovat úsporu, či ztrátu (to podle správnosti vaší volby) i několika tisíců korun. Rozhodujte se proto při změně dodavatele plynu s rozvahou.
3
Jednotlivé nabídky dodavatelů plynu na českém trhu máte možnost porovnat v jednotlivých dodavatelských pobočkách. V Česku v současné době působí na 38 funkčních dodavatelů plynu, přičemž většina z nich působí celorepublikově. Pokud byste je měli obejít osobně, máte tedy co dělat. Nikde však není zaručeno, že se také v záplavě informací neztratíte. Rozeznat tu hranici, kde jsou holá fakta a kde už jde o lobbing, nemusí být taktéž zrovna snadné.
4
Dodavatelé plynu se před zákazníky s nabídkami předhání, a toho vy můžete využít ve svůj prospěch. Změnit dodavatele plynu můžete zcela bez obav a bez poplatků jednou za půl roku.
5
Změnit dodavatele můžete přímo na pobočce, či prostřednictvím emaile. Při změně dodavatele plynu musíte dbát na správné načasování, protože některé smlouvy mají 30denní výpovědní lhůtu a jiné zase určitý termín.
6
Levný plyn je velkým lákadlem, ale dříve než se k něčemu upíšete, zjistěte si, jaké jsou obchodní podmínky. Vyvarujete se pak možnému zklamání, kdy je sice plyn nejlevnější, ale za pro vás nevýhodných podmínek.
7
Předejít zklamání a klamání vám mohou pomoci specializované servery, které se zaměřují na aktuální ceny plynu. Příkladem je Ušetřeno.cz nebo stránky Energetického regulačního úřadu. S pomocí jejich kalkulačky získáte snadno a rychle přehled o tom, zda máte doma skutečně nejlevnější plyn, či jestli případná nabídka jiného dodavatele je vskutku tak výhodná.
Autor: Adriana Dosedělová | Zobrazit autorská práva

Foto: Maup81, sxc.hu

Hodnocení

Adriano, odkazů jsem si samozřejmě všiml. Vidím v nich ale zásadní chyby:
1) První odkaz vede na neexistující stránku.
2) Druhý odkaz s textem "dodavatelé plynu" vede na stránku o srovnání ceny plynu - zde bych očekával spíše seznam dodavatelů, jejich popis apod.
3) Když se mluví o kalkulačkách, je zde uvedeno usetreno a energeticky regulační úřad, ale bez odkazu.

Výše uvedené body jsou proti uživatelskému přístupu - tedy nabídnout uživateli přesně to, co očekává. Málokdo vydrží na webu déle než pár sekund, pokud nenajde to, co požaduje...

:-) prolinků je zde hned několik, stačí jen najet myší a kliknout.

Honza1 (neověřeno) | So, 08/25/2012 - 23:43

Zdravím, nejde ani tak o spam, ale spíš o to, poskytnout čtenářům přímo odkaz. Článek jsem samozřejmě četl. Když už si dáte práci s tím, že napíšete článek, tak proč čtenáře nenavedete přímo na nějakou kalkulačku?

Rosťa (neověřeno) | So, 08/25/2012 - 22:10

Mno totéž by se dalo napsat o Vašem článku, že. Myslím jako o spamu.. nebo spíše zaplaceným PR..
Jan, dle mě, chtěl poukázat na fakt, že na webu je více kalkulaček s mnohem větší nabídkou dodavatelů pro porovnání. Ať už jedná o snizujeme, cenyenergii nebo srovnejenergii, usetreno ma v nabidce dodavatelů prostě míň. To prosím neberte jako spam, ale čistě jako holý fakt ;) Např. nejlevnějšího dodavatele, 3E, v nabídce vůbec nezobrazuje.

Adriana Dosedělová 2 (neověřeno) | So, 08/25/2012 - 18:26

Pěkný spam:-). Přesně v bodě 7 je kalkulačka zmíněna. To ad bod jedna. A to druhé o 30 denní lhůtě k výpovědi je v bodě 5, takže nechápu váš komentář....
i když vlastně chápu, chcete získat nefér způsobem link na své stránky a ani si nedáte tu práci přečíst článek, aby vám došlo, že vše už je dávno v textu.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Bez zemního plynu se neobejde téměř žádná domácnost. Jsme tedy svým způsobem rukojmím, kterému nezbývá nic jiného, než se přizpůsobit stávající situac…
Obrázek není k dispozici
Zemní plyn celá řada českých domácností využívá nejen k vaření, ale i k vytápění. Bohužel nepatří zrovna mezi ty nejnižší položky ve vyúčtování. Také…
Obrázek není k dispozici
V loňském roce získalo licenci na obchod s plynem, s možností dodávat plyn zákazníkům, celkem 122 společností. Aktuálně však plyn dodává jen 38 firem,…
V době, kdy jsou naše peněženky státem drancovány, snažíme se ochránit každou korunku. Největší každoroční můrou bývají platby za elektřinu, teplo a p…