Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit auto na zimu

29. Listopad 2013

Zima je roční období, které představuje nejen sníh, Vánoce, příchod nového roku, ale také spoustu povinností. Jednou z nich je příprava osobního automobilu na toto roční období. Začneme výměnou pneu.

1
Výměna pneumatik Povinnost používání zimních pneumatik na určitých dálničních úsecích ukládá zákon. Pamatujte, že vhodný vzorek pneumatik vám ušetří spoustu starostí a možných komplikací na silnici. Zimní pneumatiky jsou konstruovány tak, aby vzorek přilnul k vozovce v situacích, které jsou pro toto roční období typické. Náledí nebo zasněženou vozovku daleko lépe zdoláte, když budete mít automobil přezutý na zimních pneu. Jen pocit, že máte automobil přezutý na zimních pneu, však nestačí. Bedlivě zkontrolujte, máte-li na zimních pneumatikách dostačující vzorek. Minimální povolená výše vzorku jsou 4 mm. Pokud je vzorek na vašich pneu menší, investujte do nákupu nových. Jedná se o investici, která se vám během jízdy v zimním období mnohonásobně vrátí.
2
Výměna vody v ostřikovačích Vyměňte rovněž vodu v ostřikovačích. Letní smě do ostřikovačů vyměňte za zimní nemrznoucí směs. V našich zeměpisných šířkách je dostačující nemrznoucí zimní směs do - 20°C, pokud zakoupíte nemrznoucí směs určenou pro větší mrazy, nevadí. Alespoň vás na horách nezaskočí zamrznuté a nefunkční ostřikovače. I v našich podmínkách můžete narazit na teplotní výkyvy přesahující - 20°C.
3
Výměna chladící směsi V případě, že jste měnili chladící kapalnou směs nebo ji dolévali destilovanou vodou, zajistěte doplnění kapalné směsi. Doplňte ji ve formě nemrznoucí chladící směsi, u které budete mít jistotu, že vydrží zimní teplotní výkyvy v minusových hodnotách.
4
Reflexní vesta Ujistěte se, že máte ve výbavě auta kromě povinné autolékarničky také reflexní vestu. V zimním období bývá velmi často tma a riziko dopravních nehod vzrůstá. Mějte tedy vestu vždy při ruce. Doporučujeme umístit vestu do příruční přihrádky nebo do kapsy v zadní části sedadla, nikoli do kufru vozidla. V případě potřeby, nebudete muset opustit auto bez reflexní vesty, předejdete tak možnému bezpečnostnímu riziku.
5
Sněhové řetězy Sněhové řetězy jsou velkou pomocí v horských podmínkách. Sněhové řetězy slouží k zlepšení jízdních vlastností automobilu v extrémních podmínkách jako je hustě zasněžená vozovka nebo náledí. V žádném případě nepoužívejte sněhové řetězy na nezasněžené vozovce, nebo vozovce, kde je rozježděný a roztátý sníh. Tímto způsobem můžete poškodit pneumatiky.
6
Startovací kabely U starších dieselových automobilů doporučujeme, abyste si přes zimu do kufru schovali startovací kabely. Starší dieselové motory špatně reagují na nízké minusové teploty a může dojít k situaci, kdy nenastartujete. Startovací kabely vám mohou při oživení "zamrzlého" auta pomoci. Pokud řádně připravíte svůj automobil na zimu, je zde reálná šance, že dojedete v pořádku do cíle.
Autor: chiquita
Hodnocení
Lenka K. (neověřeno) | Ne, 12/16/2018 - 04:00

Já si dříve myslela, že příprava auta na zimu spočívá pouze ve výměně pneumatik. Šeredně jsem se ale spletla. Bohužel jsem to zjistila až v momentě, kdy mi zamrzla voda v ostřikovačích, protože jsem do ní nepřidala nemrznoucí směs. Od té doby jsem ale podobnou chybu už naštěstí neudělala a před zimou si raději nechávám vše kontrolovat. :)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici