Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se obléct do posilovny (fitness oblečení)

Jdete poprvé do posilovny nebo fitness centra a nevíte, jaké oblečení vzít na sebe? Fitness oblečení do posilovny vybírejte podle druhu cvičení, materiálu i doby trvání cvičení. A nezapomeňte, že k fitness oblečení patří také vhodně zvolené sportovní doplňky. Nejdůležitější ze všeho ale je, abyste se v něm cítili pohodlně.

1

Co do fitness centra
Jste-li začátečník, nepotřebujete fitness oblečení určené pro profesionální sportovce nebo poslední výstřelky módy. Základní výbavou pro začínajícího sportovce je prosté a čisté fitness oblečení, ve kterém se cítí pohodlně. Samozřejmostí je očištěná uzavřená obuv určená pro sport (vhodné jsou boty se světlou podrážkou), tzn. žádné sandály nebo polobotky. A nezapomeňte také na čisté ponožky (pro sport ideálně bílé). Máte-li v šatníku už jen vytahaná trička a tepláky, poohlédněte se po novém fitness oblečení.

2

Běžecká souprava nebo oblečení na spinning?
Podle druhu cvičení volte i své oblečení na sport. Pro pomalejší cviky pilates nebo jógy jsou vhodnější volnější materiály, pro rychlejší sporty, jakým je např. aerobic, jsou vhodnější elastické materiály. Při cvičení na rotopedu jsou jistě lepší uplejší legíny než plandané tepláky, které se zamotávají do stroje. Velikost fitness oblečení vybírejte úměrně své postavě. V těsném tričku nebo mikině se nebudete cítit dobře.

3

Jaký materiál oblečení je pro fitness ideální?
Odpověď je jednoduchá. Prodyšný materiál, který je schopný odvádět vlhkost od těla pryč. Nabízí se obléct si tzv. funkční prádlo (termoprádlo). Pamatujte, že vždy je lepší vzít na sebe dvě tenčí vrstvy oblečení nebo jednu silnou. Fitness oblečení do posilovny má být komfortní, ale zároveň plnit svou funkci – odvádět pot (spodní vrstva) a udržovat svaly v teple (svrchní vrstva). Vliv má i délka cvičení. Budete-li cvičit déle, vypotíte toho více. V takové chvíli kvalitní fitness oblečení oceníte.

4

A nezapomeňte na doplňky fitness oblečení a sportovní módy. Čelenka do vlasů pro ženy, potítka na ruce, sportovní hodinky… Na co dále nezapomenout, když jdete do fitness centra? Vezměte si dva ručníky (jeden na utírání potu, druhý po sprchování), náhradní oblečení a froté ponožky, mikinu.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak se módně obléct do posilovny
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat posilovací lavici
Jak správně vybrat mixér
Jak správně vybrat kimono?