Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se starat o psí tlapky

11. Květen 2011

Psí tlapky jsou důležitou součástí vašeho čtyřnohého kamaráda, a proto je třeba věnovat jim patřičnou pozornost. Problémy s kulháním, bolestivostí tlapek se objevují docela často a mnohdy by se těmto problémům dalo snadno předejít pravidelnou péčí.

Co je potřeba

Uvědomte si, že právě tlapky pro psa patří k nejvíce namáhaným částí jeho těla, a proto si zasluhují patřičnou péči, stejně jako naše boty. Rozdíl je v tom, že boty můžeme vyměnit za nové, psí tlapky bohužel nikoli.

1
Péče o psí tlapky je důležitá nejen v zimě, ale také v létě. Základem péče je stříhání chloupků na packách a mezi polštářky a udržovat tak místa mezi polštářky v čistotě. Pokud byste tyto místa nechali zarostlé, mohlo by se stát, že časem by se psovi vytvořily na pacce chomáče chlupů, které by se mohly zamotat společně s kamínky, větvičkami a ostatními nečistotami. Takto zamotané choupky mezi polštářky způsobují psovi bolest při každém došlápnutí.
2
Pokud pes pokulhává, vždycky zkontrolujte tlapky a psa nenuťte k delším vycházkám. Někdy problém vyřešíte sami, jindy je potřeba navštívit veterináře.
3
Problém, který se vyskytuje v létě je, že se pes tlapkama lepí na rozteklý asfalt. Nejenže to psovi působí bolest, ale také je velmi obtížné tento asfalt z tlapek odstranit. Tahle zkutečnost není ani pro psa přijemná, často pokulhává, olizuje si tlapky, popřípadě si je neustále kontroluje. Nesnažte se psovi tlapku násilím otřít. Většinou pomůže nějaké rozpouštědlo, které ale bude zároveň šetrné k jeho polštářkům.
4
V létě proto není moc dobré procházet se se psem po silnici, raději zvolte jiný směr vycházky, popřípadě tlapky vždy kontrolujte.
5
V zimě je to pro psí tlapky ještě složitější, nejenže jim škodí změny teplot, ale také sůl a led. V zimním období jsou naše hodníky místo sněhem pokryty spíše solí a škodí to našim psům. Jejich tlapky popraskají a ikdyž to mude jen malá prasklinka, můžou se do ní dostat nečistoty, infekce, která potom může způsobit mnohem závažnější problém. Proto vždy, když přijdete ze zimní procházky, omyjte psí tlapky vodou a ošetřete krémem nebo dětským olejíčkem.
6
Dalším problémem, se kterým se můžete setkat, jsou ostré hrany, sklo, led a mnoho dalších ostrých předmětů, které mohou psovi způsobit poranění. Některá taková poranění mohou být vážná a bude potřeba chirurgický zákrok. Některé rány mohou být velké a hluboké a měli byste hned navštívit veterinárního lékaře, aby ránu zašil. V těchto případech je potřeba jednat rychle, protože pokud se rána nezašije jako čerstvá, už to není možné. Jako otevřená rána se velmi špatně hojí a psovi způsobuje nemalou bolest.
7
Pokud chcete psa proběhnout vedle kola, určitě to není špatný nápad, ale myslete na to, že nemůže vedle vás běžet po silnici 15 km. Je důležité vybírat trasu lesem, polními cestami, tak, aby se nestalo, že si pes polštářky "prošlape". Možná to zní nemožně, ale tento problém může nastat, a věřte mi, že je to pro psa velmi bolestivá záležitost.

V obchodech s potřebami pro zvířata můžete objevit speciální botičky pro psy. Ne každý pes je ale dobře snáší.

Pokud jdete se psem na procházku, myslete na to, že on nemá boty jako vy a kdejaký povrch pro něj nemusí být příjemný.

Autor: Katkaaa
Hodnocení

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
[banner]
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici