Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit červotočů

30. Duben 2018

K nejčastějším škůdcům v nábytku patří červotoči, jejichž usazení v nábytku nebo jiném dřevěném vybavení domu či bytu může často skončit až naprostým znehodnocením napadeného dřeva. Přítomnost tohoto nepříjemného škůdce u vás doma poznáte podle neklamných znamení, kterými jsou chodbičky, malé dírky ve dřevě a malé hromádky dřevěného prachu na nábytku.

1

Nejdůležitější součástí boje proti červotočům je prevence. Právě proto je nový nábytek zpravidla pokryt povrchovou úpravou, která funguje jako prevence před červotoči, přičemž tato prevence je po určitou dobu naprosto dostačující. Časem se však může na povrchu nábytku objevit neošetřená trhlina. Pokud tuto trhlinu včas neobjevíte a neobnovíte na jejím místě ochranný nátěr, může se tato i sebemenší trhlina stát vstupním místem pro červotoče. Proto je třeba jako prevence dřevěný nábytek pravidelně pečlivě kontrolovat.

2

Pokud jste v nábytku bohužel již našli nezvaného červotoče, je nutné co nejdříve, nejlépe okamžitě zakročit. V první fázi boje je nutné zkontrolovat všechen nábytek a dřevěné vybavení bytu či domu a poté (pokud je to možné) velmi pečlivě oddělit nenapadené kusy od těch napadených, aby nedošlo k rozšíření červotočů i na zatím nenapadené kusy.

3

Pro likvidaci červotoče v napadených kusech je následně možno použít kupované chemické přípravky, které dnes můžete běžně koupit v drogériích a které mají nejen likvidační, ale také preventivní účinek – jako příklad můžeme uvést např. Xyladecor Xylamon. Nábytek (samozřejmě vyklizený) buď namáčíme v roztoku této chemikálie, nebo roztok vstřikujeme přímo do děr od červotočů. K tomuto můžete použít například injekční stříkačky.

4

Můžete samozřejmě také využít různé domácí přípravky proti červotočům. Mezi vhodné suroviny, které máte běžně doma, patří například ocet –- do octa přidejte jar na nádobí, přisypte pepř a vše promíchejte. Vzniklou směsí následně pečlivě a dostatečně potírejte napadená místa ve dřevě.

Pokud je nábytek již hodně napadený červotočem, je někdy vhodnější svěřit likvidaci červotoče profesionálům, kteří také mohou kromě výše uvedených chemických preparátů využít i metodu mikrovlnného záření nebo metodu gama záření.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit much
Jak nanést hrubou omítku I návod
Jak na roztoče
Jak na nákup nemovitosti | rady
Jak pěstovat vistárie | rady