Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zlepšit v učení

30. Prosinec 2012

Každý se v životě neustále učíme. Poznáváme nové věci, kultury i jazyky. Většina lidí si učení spojuje se školou a nemá na učení moc dobré vzpomínky. Jestli jste ti, co právě tímto obdobím procházejí, tak zkuste zlešit exekty vašeho učení.

1
Změňte přístup k učení Nejdříve byste se měli snažit nemít k učení velký odpor nebo přímo nenávist. Zkuste zachovat klid a učební látku si systematicky rozvrhnout tak, aby vám učení šlo co nejlépe. Měli byste si předměty uspořádat podle různých druhů myšlení, aby se vám neslévaly dohromady (např.: matematika, cizí jazyk, dějepis ). Na učení se snažte najít části, které vás baví nebo alespoň trochu zajímají. Tím se vám změní postoj z MUSÍM SE UČIT na CHCI SE UČIT a to je při učení velmi důležité.
2
Učte se už ve škole, doma budete více času na jiné zájmy Sešity, ze kterých se učíte, by měly být úhledné a dobře rozvržené. Pomůže vám to k lepšímu zapamatování učiva. Při hodinách zkuste učiteli věnovat co nejvíce pozornosti, zapamatujete si učivo lépe a tím méně se budete muset učit doma. Jestli vám něco z učitelova výkladu není jasné, tak se určitě zeptejte. Učitel vám danou látku určitě vysvětlí srozumitejněji, než kdybyste se snažili ji pochopit sami z učebnice nebo z internetu. Domácí učení si rozvrhněte a stanovte si, po jakou dobu se budete učit. Po nějakém čase se vám z toho stane zvyk, půjde vám to lépe a nebudete se muset k učení přemlouvat. Jste-li v situaci, kdy se máte naučit hodně těžkou látku a nerozumíte jí, dejte si po každé půl hodině pětiminutovou přestávku. Tu zaplňte pohybem např.: chůzí nebo dělejte dřepy. Při učení si můžete látku předčítat nahlas nebo ji zkuste někomu jinému vysvětlit, tím si sami urovnáte učivo v hlavě.
3
Při učení se nerozptylujte Při učení určitě nemějte puštěnou televizi nebo hudbu, odvádělo by to vaši pozornost. Pohodlná židle je pro učení samozřejmost. Tělo se vám lépe prokrví a nebudou vás bolet záda z lehkého předklonu hlavy. Jestli se učíte v uzavřené místnosti, nezapomeňte vyvětrat. Čerstvý vzduch je k dobrému učení také velmi důležitý.
Autor: bapro | Zobrazit autorská práva

Foto: autorka

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici