Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si dobře vybrat školu pro malé předškoláky

08. Září 2019

Pokud si nevíte rady, je opravdu dobré si vše pečlivě naplánovat a promyslet.

1

Reference

Měli bychom si v okolí zajistit dostatek referencí a přihlédnout také k tomu, odkud jsou. Dobrou referencí je i to, že školu navštěvuje velké množství dětí známých, že se o škole pozitivně hovoří v médiích a v obci. Nebo že škola se nebojí prezentovat se na veřejnosti.

2

Vzdělávací program

Hlavně formy a způsoby jeho naplňování. Měli bychom sledovat dění školy delší čas ještě před zápisem. Jaké akce škola pořádá a kdo se jich účastní? Prezentuje škola výsledky žákovské práce? Kolik žáků bylo přijato na víceletá gymnázia – je přijetí na gymnázium vůbec jedním z cílů školy?

3

Prostředí

Zjistěte si hygienické podmínky, vybavení učeben, tělocvična, hřiště a další prostory k výuce i k využité volného času a přestávek. Jak vypadá jídelna, kde se děti stravují, jaká je její nabídka a systém objednávání obědů? Důležité je i klima školy – její atmosféra, vztahy mezi učiteli, kolektiv, vztahy dětí a učitelů.

4

Školní družina

Informujte se, zda má školní družina smíšená oddělení? Má svůj vlastní program nebo tu děti pobíhají většinu času bezprizorně? Kdo se o ně stará a do kolika hodin je dětem přístupná?

5

Cizí jazyky

Kdo jazyky vyučuje? Můžeme se ptát rodičů, kteří měli v této třídě děti. Jaké metody výuky učitel používá, případně jaké kurzy v rámci svého sebevzdělávání absolvoval, jakým způsobem škola (učitel) žáky hodnotí.

Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat školní batoh
Již brzy to vypukne! Ani jsme se nenadáli a dva měsíce prázdnin uběhly jako voda a před námi je další školní rok. Někoho čeká premiéra a někdo již je…
Jak připravit Baby shower
Jak připravit Baby shower | rady a tipy. Baby shower je oslava uspořádaná na počest ještě nenarozeného miminka. Tuhle dámskou party jste přinejme…