Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít Benátky

22. Květen 2019

Benátky, hlavní město severoitalské oblasti Benátsko, jsou světoznámé díky svému neobvyklému rozložení na ostrově. Proslulé je především jejich historické jádro, nacházející se na mělké laguně. Mladší části města pak byly vystavěny na rozsáhlém břehu. V dřívějších dobách bývaly střediskem sklářství a obchodní velmocí. Benátky jsou významné historicky, kulturně, společensky i administrativně. Canal Grande, 4 km dlouhý a asi 70 m široký kanál, který prochází přímo skrz město, je hlavní dopravní tepnou. Spojuje budovu hlavního nádraží a přístavu s historickým Náměstím Svatého Marka a centrem města.

Co je potřeba

průvodce

pohodlné boty

mapu města

1

Pokud chcete navštívit Benátky a vyhnout se největšímu turistickému ruchu je nejlepším obdobím konec zimy a nebo začátek jara. Nejvíce turistů zavítá do Benátek v období Velikonoc a začátkem podzimu.

2

Rezervujte si letenky. Existují srovnávače cen, kde snadno zjistíte nejvýhodnější nabídky.

3

Za návštěvu stojí čtvrť San Marco, která je považována za srdce Benátek. Sídlí zde většina státních institucí, je ale také nákupní zónou s mnoha obchody, luxusními hotely a restauracemi. Na Náměstí Sv. Marka můžete obdivovat historické budovy, památníky, muzea, ale i paláce a kostely.

4

Rozhodně nesmíte vynechat slavnou Gallerii dell'Accademia, kde je uložena největší sbírka benátského umění vůbec a galerie moderního umění Peggy Guggenheim.

5

Za velmi významný je považován Dóžecí palác, v této gotické stavbě sídlil nejen dóže a jeho rodina, ale také místní vláda. Zasedala zde Velká rada a Senát. Dóžecí palác byl vystavěn ve 12. století v dalších staletích se dočkal řady přestaveb. Fasády paláce tvoří bílý vápenec a růžový mramor.

6

Zajímavá je čtvrť zvaná Castello. Patří k nejrozlehlejším v Benátkách. Určitě zde po náročném obdivování benátských památek naleznete rozptýlení.

7

Nejkrásnější výhled na lagunu a město vůbec naleznete na Ponte degli Scalzi, 40 metrů dlouhém a 7 metrů vysokém mostě.

8

Vynechat nemůžete kanál Grande. Je zde čilý ruch, pluje po něm velké množství výletních lodí, vodních taxi, gondol, vaporett. Ty zajišťují nejen vyhlídkové výletní trasy, ale také spojení s městem a ostrovy v laguně.

9

Pokud Vám zbyde čas a energie, vydejte se i na okolní ostrůvky, jako je například Mazzorbo, Torcello, Burano.

Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si užít Lublaň
Jak si užít Bari | tipy
Jak si užít Mallorcu
Jak si užít Řím - památky
Jak procestovat Neapol za 3 dny