Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít procházku s dětmi v Brdech, tentokrát k hájovně U Slaniny | tip na výlet

11. Březen 2022

Jak si užít procházku s dětmi v Brdech, tentokrát k hájovně U Slaniny | tip na výlet. Vykukuje první předjarní sluníčko a láká vás na procházku. Určitě jděte. A jak si ji užít s malými dětmi? Cílů v Brdech je hodně. Naplánujte trasu, nebo se vydejte po našich stopách k hájovně U Slaniny. Hájovna leží v lese mezi Orlovem a Kozičínem v CHKO Brdy. Dostanete se k ní pohodlně po Slaninské cestě a odměnou vám bude pohled na jelena evropského. Určitě budete spokojeni.

1

Na mapě si vyznačíme, alespoň orientačně, trasu z Orlova k hájovně U Slaniny. Trasa není složitá a určitě se neztratíme. Jedná se o krátkou procházku, kterou zvládne i malé dítě. Pro menší děti vezmeme i odstrkovadlo nebo kolo. Cesta je lesní, zpevněná, bez většího převýšení.

2

Z Orlova se vydáme k lesu, kde půjdeme dále vlevo pod vrchem Třemošná. Jsou tady krásné výhledy na Příbram a Svatou Horu, tak se klidně chvilku zastavíme. Dále se cesta stáčí doprava.

3

Po jednom kilometru přijdeme k oboře u hájovny a když budeme mít štěstí, můžeme si prohlédnout jeleny. Jsou zvyklí na lidi a v klidu se nechají obdivovat. Jenom pokud sebou vezmete čtyřnohého mazlíčka, radši ho kroťte, ať jeleny neruší.

4

U hájovny je i naučná cedule, kde dětem na obrázku přečteme a ukážeme různé informace o jelenech.

5

Jestli máme s sebou větší děti, pokračujeme procházkou až k vodní nádrži Pilská. Jedná se o zdroj pitné vody pro Příbram. Můžeme se projít po hrázi, nebo přes vrch Třemošná zamířit po zelené turistické značce zpátky do Orlova.

6

Můžeme se vrátit od hájovny U Slaniny po stejné trase zpátky lesem. Pro zpestření si s dětmi zahrajeme třeba stopovanou.

7

V Orlově se zastavíme na občerstvení v místní hospůdce Na samotě u lesa. Také se dá využít posezení u vyřezávané dřevěné sochy Fabiána, vládce Brd.

8

Přejeme krásné počasí a ať si procházku užijete jako my.

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat Odersko |tipy
Jak poznat Odersko |tipy. Turistický poznávací výlet oderským podhůřím začíná ve Studénce a končí v Suchdole nad Odrou. I když jsou tato města od sebe…