Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít severozápadní Anglii

29. Duben 2019

Tato oblast je plná historických budov, slavných velkoměst a najdete zde také krásná jezera s horami.

1

Cumbria: V tomto hrabství se nachází jezerní oblast nazývaná Lake District. Dalším místem k prozkoumání je pobřeží Cumbrie, které můžete projet vlakem až do historického města Carlisle. Rozhodně si nechte dva dny na prozkoumání nádherných Pennin, kolem údolí Weardale a Teesdale.

2

Liverpool: Na pobřeží u Pier Headu je přístaviště, odkud jsou turisté přepravováni trajekty na protější břeh do Birkenheadu. V Liverpoolu naleznete Port of Liverpool, Cunard Building a Royal Liver Building. Milovníci umění mohou zajít do Tate Gallery a fanoušci Beatles by si neměli nechat ujít The Beatles Story v Alber Docks. Nebo můžete navštívit domy Johna Lennona a Paula McCartneyho na 20 Forthlin Road.

3

Manchaster: Na prohlídku památek vám zde stačí jeden den. Na Albert Square se nachází gotická radnice s věží s hodinami vysokou 80 m. Na rohu Peter Street stojí do červena zbarvený Midland Hotel, kde podávají vynikající anglický čaj. Na Watson Street se v budově bývalého nádraží nachází G-Mex Centre. Na Liverpool Road se nachází známé muzeum Museum of Science and Industry. Mezi další zajímavá místa patří Chinatown, Gay Village a také Old Trafford.

4

Vřesoviště Lancashire: Nachází se zde mnoho starých textilek, v pustých vřesovištích můžete najít prastaré kamenné domy. Z vesnice Slaidburn vedou hezké stezky na vřesoviště a do kopců v okolí. V Lancastru se můžete procházet středověkými uličkami a prohlédnout si georgiánské kupecké domy i ponurý hrad na kopci nad městem. Dále na jih je vesnice Sunderland Point, která je při přílivu odříznuta od pevniny.

5

Jižní jezera a pobřeží: Určitě navštivte opatství Furness Abbey a převorství Cartmel Priory Gatehouse. Dále v přírodní rezervaci Isle od Walney najdete orchideje, motáky, želvy i tučňáky.

6

Národní park Lake District: Je to úrodná oblast, plná pustých kopců a jezer. Je zde 16 přírodních jezer. V jihozápadním cípu oblasti je několik skvělých turistických stezek začínajících u zastávek Ravenglass a Eskdale Railway. Wastwater je nejtmavší, nejhlubší a nejpochmurnější jezero.

7

Penniny: Tato krajina je tvořena tmavým pískovcem. Kolem ní se rozkládají pastviny a vřesoviště. Okolní přírodu si můžete prohlédnout při jízdě po 100 km dlouhé železnici Settle-Carlisle Railway. Národní stezka Pennine Way je 400 km dlouhá a patří k nejdelším a nejobtížnějším turistickým stezkám.

Další místa k navštívení v této oblasti: Barnard Castle, okolí údolí Weardale

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici