Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat správné sluneční brýle | tipy

Jak si vybrat správné sluneční brýle | tipy. Sluneční brýle nejsou spojeny pouze s horkem a létem, jak by se mohlo zdát. Pro optimální ochranu zraku je vhodné, abyste brýle nosili v celém průběhu roku. Výběr těch správných slunečních brýlí může být ošemetnou záležitostí, poradíme vám, na co si dát pozor.

1

UV filtry

Sluneční brýle se dělí do čtyř kategorií. Kategorie 0 a 1 jsou odolné pouze proti slunečnímu záření, prachu a větru. Kategorie číslo dvě jsou odolné již proti většímu slunečnímu záření. Třetí a čtvrtá kategorie jsou velice ideální na hory a k moři, kde je velmi silné sluneční záření. Pozor však, tento filtr není vhodný pro řidiče vozidel.

2

Každé brýle musí sedět, i ty sluneční. Tvar brýlí by měl zabraňovat průniku světla zezadu. Existují speciální brýle, které zabraňují záření i zespodu. Brýle by vás rozhodně neměly tlačit, padat, ani sklouzávat z nosu.

3

Vhodný barevný filtr. Nepleťte si barvu skla s filtry, to je něco absolutně jiného. Tmavá barva skel vám nemusí zaručit ochranu před slunečním zářením. Pro denní nošení je asi nejvhodnější žluté anebo hnědé, případně šedé zabarvení skel. I když momentálně jsou moderní oranžové, červené a fialové, těmto sklům se však spíš vyhýbejte, nedělají oku zrovna příliš dobře.

4

Bezpečnost. Jinak řečená kvalita brýlí odolná proti rozbití. Vhodnější jsou brýle se skly z netříštivého materiálu.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak si vybírat parfém | tipy
Jak si vybírat parfém | tipy. Už se vám někdy stalo že se vám vůně na někom líbila a když jste si koupili ten samý parfém, všechno bylo jinak? Jak mát…
Jak pečovat o pleť v zimě