Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vyrobit velmi efektní šperk

Je tady móda zlaté barvy a nápadných velkých šperků. A právě takový šperk si můžeme velmi lehce vyrobit sami. Dlouhý náhrdelník v měděné a zlaté barvě, netradiční kombinace barev, která vypadá úžasně. Výsledek bude efektní a jistě zaujme na první pohled.

Co je potřeba

- 4 kovové komponenty v měděné barvě (zakoupíte například v obchodech s korálky)
- měděný řetízek cca 80cm (lépe mohutnější)
- měděný drát nebo několik ketlovacích nýtů (zakoupíte například v obchodech s korálky)
- ketlovací kleště
- polymerovou hmotu zlaté barvy (u nás se prodávají pod značkou: Fimo, Cernit nebo Premo

1

Do středu kovového komponentu vytvoříme z polymerové hmoty „očko“.
Hmotu dobře propracujeme, odebereme potřebné množství a vytvarujeme kuličku, kterou do středu kovového komponentu vmáčkneme. Dále hmotu prsty vytvarujeme a uhladíme přesně na střed kovového komponentu. Tímto způsobem ozdobíme všechny čtyři komponenty.

2

Z dobře propracované polymerové hmoty vytvoříme 3 korálky různé velikosti, korálek velmi dobře uválíme v dlani, aby byl hladký. Měděný drátek na jedné straně ohneme a prostrčíme opatrně korálkem, vyčnívající druhý konec ohneme stejným způsobem, jako jsme to učinili na druhé straně. Tímto nám vznikne korálek se dvěma „ušima“, za které bude dále přichycen k řetízku.

3

Komponenty s polymerovým středem i korálky s měděným drátem upečeme dle návodu na polymerové hmotě. Po vychladnutí spojíme jednotlivé díly a to tak, že kleštěmi otevřeme potřebné očko řetízku, do tohoto očka navlékneme daný komponent nebo korálek a očko opět zavřeme. Takto postupujeme, až budeme mít všechny komponenty propojené řetízkem a řetízek uzavřeme. Vzdálenosti mezi jednotlivými komponenty i jejich umístění a střídání je jen na vaší fantazii. Při spojování dáváme pozor, aby jednotlivé komponenty byly lícem (stranou s polymerovým středem) vždy na stejnou stranu.

Aby byl náhrdelník ještě nápadnější, zkuste ho doplnit dlouhými korály v podobné délce jako je on sám. Korále ze zlatých voskovaných perel budou to pravé. Voskované perly zakoupíte v obchodě s korálky a sami si korále potřebné délky můžete navléknout.

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uvařit hovězí nadivoko | recept
Hovězí nadivoko | recept. V tradiční české kuchyni se víno využívá poměrně málo. Jedním z pokrmů s vínem jako ingrediencí je hovězí nadivoko, kte…