Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat mrkvový koláč | recept

20. Červenec 2015

Recept na mrkvový koláč. Mrkvový koláč, který může mít i podobu dortu, je u nás vcelku neznámý. Asi těžko najdete cukrárnu, snad mimo těch specializovaných, která by ho nabízela. Za "velkou louží" nebo i ve Velké Británii se však mrkvový koláč odpoledne ke kávičce či čaji podává velmi často. Ochutnejte mrkvový koláč také i vy. Výborný mrkvový koláč si můžete upéct podle tohoto receptu. Nebudete litovat!

Co je potřeba

Základ mrkvového koláče:
1 pomeranč
100 g rozinek
150 ml oleje (řepkový, slunečnicový aj.)
170 g polohrubé mouky
170 g hladké špaldové mouky
1 a půl lžičky prášku do pečiva (bez fosfátů)
1 a půl lžičky jedlé sody
1 a půl lžičky mleté skořice
sekané vlašské ořechy a rozinky
3 vejce
150 g přírodního cukru (část lze nahradit medem)
420 g mrkve (očištěné, nastrouhané najemno)

Krém na mrkvový koláč:
150 g pomazánkového másla
1/2 měkkého tvarohu
50 g másla
asi 4 lžíce moučkového cukru
2 lžíce citronové šťávy
1 lžička vanilkové esence

Kuchyňské potřeby:
Miska, mísa na těsto a další na krém, pečící papír, pekáč, stěrky, vařečky, trouba

1
Čím přípravu mrkvového koláče začít? Nastrouhanou kůru z omytého pomeranče a vymačkané 3 lžíce šťávy dáme do misky s rozinkami (můžeme je pokrájet) a necháme je nasáknout asi půl hodiny.
2
Přuipravíme si polohrubou a hladkou špaldovou mouku. Obě mouky smícháme s práškem do pečiva, jedlou sodou a skořicí.
3
Ze dvou vajec oddělíme bílky, žloutky dáme do misky. Přidáme celé zbylé vejce a cukr a šleháme (1 až 2 min.) do pěny. Za stálého šlehání pak opatrně vlijeme olej, hmota se musí spojit. Postupně přidáváme mouku, až hmota bude tuhá.
4
Oddělené 2 bílky vyšleháme se špetkou soli na tuhý sníh.
5
Do těsta na mrkvový koláč přimícháme nastrouhanou mrkev, rozinky i se šťávou a opatrně zapracujeme i vyšlehané bílky.
6
Menší pekáč vyložíme pečícím papírem a vlijeme těsto na mrkvový koláč. Koláč pečeme v předehřáté troubě při 160 °C asi 45 min. Mrkvový koláč můžeme péct na plechu i ve speciálních dortových formách.
7
Nakonec se pustíme do výroby krému na mrkvový koláč: smícháme pomazánkové máslo, máslo, tvarohem a přidáme cukr, citronovou šťávu a vanilkovou esenci. Vše dobře utřeme a naneseme na vychladlý mrkvový koláč. Dle chuti a sezóny koláč ozdobíme čerstvým ovocem. Mrkvový koláč je na světě. Dobrou chuť!

Mrkvový koláč lze zdobit také čokoládovou nebo citronovou polevou. V mnohých receptech na mrkvový koláč jsou volitelné přísady, jako jsou oříšky či rozinky . Nejběžnější polevu na mrkvovém dort tvoří směs moučkového cukru, másla a smetanového sýru.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Na snímku hotový mrkvový koláč (carrot cake): autor: rezeptewiki.org/wiki/Benutzer:At_u, zdroj foto mrkvového koláče: en.wikipedia.org/wiki/File:Rueblitorte.jpg

Hodnocení
poetkavlasta (neověřeno) | So, 03/28/2015 - 13:00

Kdysi nám máma dělala mrkvový koláč i jako dortu a také různé mrkvové cukroví. Pamatuji si tu krásnou pomerančově zbarvenou buchtu, i to, jak nám chutnala. Také jsem to několikrát za život pekla, ale jak čas běží a člověk stárne, dětio dejdou z domu, tak se na spoustu takových receptů zapomene. Vaše stránky mi mnoho jídel z mládí již pripomněly. Díky za to!
Ten uvedený koláč si zkusím udělat hned zítra, určitě se mi podaří! Vlasta

Vlasta (neověřeno) | So, 11/01/2014 - 21:00

Tento recept na mrkvový koláč znám. Je to velice starý recept,dělěla ho moje mamka, a ta měla recept od své matky.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Pečlivě vybrané recepty: Mrkvové lívance můžeme připravit jako slanou pochoutku, ale právě tak je můžeme zařadit mezi sladké moučníky. Mezi kuchaři ko…
Náš recept: Mrkvová pomazánka dobře chutná na plátcích veky nebo s bílým či celozrnným pečivem. Připravujeme ji pro děti i dospělé. Chlebíčky s mrkvov…
Mrkvová omáčka | recept. Mrkvová omáčka sice nepatří k nejfrekventovanějším českým jídlům, ale někdy může být příjemným zpestřením jídelníčku. Mrkvovo…