Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat žemlovku | recept

Žemlovka | recept. Žemlovka (zemlbába) je jídlo, které každý zná ze školní jídelny, kde mělo podobu rozbředlé neochucené hmoty. Alespoň v té naší jídelně to tak bylo. Dlouho jsem se nemohla na žemlovku ani podívat, natož ji, nedejbože, ochutnat. Až jednou jsem dostala na talíř zemlbábu s tvarohem a meruňkami – fantazie. Od těch dob jsem vzala na milost i její levnější a chudší variantu s jablky, bohatě sypanými skořicí a voňavých po másle. Žemlovka se podává teplá i studená. Já se přiznávám, že studená mně chutná mnohem více.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Naprosto souhlasím s paní Vlastou, domácí žemlovka je veliká mńamka. Já přidávám do jablek rozinky a jako mezivrstvu kladu tvaroh rozmíchaný se žloutky a
s vanilkovým cukrem.

Honza-z-TP (neověřeno) | So, 01/18/2020 - 10:06

Chodím na obědy do školní jídelny gymnázia v Teplicích. Vaří kuchařky a studenti hotelové školy.
Mohu potvrdit, že 95% jídel má kvalitu hotelu Alcron, samozřejmě včetně zemlbáby. Polévka, hlavní jídlo ze tří výběrů, moučník nebo salát, čaj, limo, minerálka. Cena 60 Kč jako cizí strávník.

poetkavlasta (neověřeno) | So, 10/29/2016 - 16:01

Žemlovka, každé jídlo dělané doma z poctivých surovin, je pochoutka.
Brala jsem obědy ve školní jídelně a měli jsme včera palačinky. Byla to hrůza! Tvrdé a gumové jako pneumatika, vysoké jako lívance, pokryté pofiderním kyselým krémem. Jednu jsem snědla- ležela v žaludku a tlačila tři hodiny! Ostatní jsem vyhodila.
Když si doma udělám úpalačinky, ty jdou rovnou do ledvin, jak říkával můj otec, když mu něco hodně chutnalo.
Takže i chudá žemlovka doma udělaná s láskou, je pochoutka! Vlasta

Když Váš tatínek říkal, že jdou rovnou do ledvin, tak četl Káju Maříka. Vy asi ne...

Další zajímavé články