Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct zdravé mrkvové cukroví | recept

15. Prosinec 2019

Mrkvové cukroví? Možná zní poněkud zvláštně, ale ve chvíli, kdy ho ochutnáte, nebudete litovat. Jak už název vypovídá, jednou z hlavních surovin tohoto vánočního cukroví bude mrkev. Dodá totiž cukroví sladkou chuť a vláčnost. A další výhoda? Do samotného těsta se ale nedává ani gram cukru. A pokud vyberete mrkev pěkně sladkou, o to méně cukru budete potřebovat i na obalení cukroví. Příprava mrkvovího cukroví je rychlá, krásně se s ním pracuje. A nakonec se rozplývá na jazyku! Upečte si je týden před Vánoci. Pěkně se rozleží, nic ale neubírá na jeho chuti, konzumuje-li se hned, klidně ještě teplé.

Co je potřeba

  • 350 g polohrubé mouky
  • 150 g na jemno nastrouhané mrkve (vybíráme sladší)
  • 250 g másla
  • 1/2 prášku do pečiva

Moučkový a vanilkový cukr na obalení, kdo má rád skořicový, rozhodně neprohloupí, použije-li i ten.

Možností je spousta, např. nechat mrkvové cukroví vychladnout, lepit je marmeládou, nebo posypat mandlemi. Kdo chce mít mrkvové cukroví ještě zdravější, může místo polohrubé mouky, použít mouku celozrnnou.

1

Máslo si necháme povolit, např. na pár sekund v mikrovlnné troubě. Do mouky prosejeme prášek na pečení a všechny suroviny smícháme. Vypracujeme těsto, které necháme v lednici asi půl hodiny odležet. Vyválíme cca 3–4 mm tlustý plát a vykrajujeme. Pečeme v troubě na pečicím papíře na 180 stupňů asi 10 až 15 minut, podle zkušeností s vlastní troubou. Těsto v troubě nabude, pěkně se nafoukne. Jakmile začne být mrkvové cukroví růžové, je hotové.

2

Hotové, ještě horké mrkvové cukroví obalujeme ve směsi moučkového a vanilkového, nebo skořicového cukru. Doporučuji vyzkoušet po malém množství všechny varianty. Uvidíte, která vám bude chutnat nejvíce. Závěrem je třeba říci, že vaše chuťové buňky a nejen ony, budou uspokojené ve chvíli, kdy toto mrkvové cukroví ochutnáte. U dětí je stejně oblíbené, jako např. hitparádové perníčky.

Autor: loglindak
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct vínové cukroví | recept
Jak udělat vosí hnízda | recept
Jak připravit mátové kuličky | recept