Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit cuketové špagety

04. Září 2020

Jak uvařit cuketové špagety | bezmasý recept. Hledáte odlehčenou rychlovku, která je lahodná a snadná na přípravu? Cuketové špagety si můžete dopřát jen tak v podobě salátu s kouskem pečiva, nebo jako netradiční přílohu například k masu či je smíchat s klasickými špagetami a vytvořit tak plnohodnotné jídlo. Je možné je připravit jak na studeno, tak v teplé podobě restované na pánvi. Jak připravit cuketové špagety prozradí můj následující recept.

Co je potřeba

  • 1 větší cuketa či dvě menší cukety
  • 4 lžičky bazalkového pesta
  • 4 stroužky česneku
  • 3–5 ks cherry rajčat
  • 50 g fety (může být nahrazena balkánským sýrem)
1

Cukety nastrouhejte škrabkou na špagety (tzv. julienne). Pokud je cuketa mladá a slupka není tvrdá, ponechejte ji, špagety budou barevnější.

2

Do mísy k nastrouhaným cuketám přidejte zelené pesto, nemusí být striktně bazalkové a vmíchejte do cuket.

3

Následně přidejte dozlatova orestované plátky česneku, které si předem na pánvi s olejem připravte a opět promíchejte.

4

Jako poslední opatrně vmíchejte cherry rajčata, která podle velikosti buď nechejte celá či rozpulte.

5

Servírujte na talíř a dozdobte rozdrobený sýrem.

Množství jednotlivých surovin záleží čistě na Vaší chuti a počtech strávníků. Všeho je možné přidat více či méně. Stejně tak je možné činit různé obměny (například místo slaného Balkánského sýru použít jemnější mozzarrelu, špagety doplnit černými olivami, přidat nakrájená sušená rajčata, pokapat balzamikovým krémem).

Autor: Markéta
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct cuketový koláč se slaninou
Jak upéct cuketový koláč se slaninou | recept na slaný cuketový koláč v masové variantě. Cukeťák a nespočet jeho variací, kombinací, možností, zkušeno…