Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct sladký cuketový chlebíček | recept

Cuketový chlebíček | recept. Cuketa je většinou preferována při přípravě slaných pokrmů, ale jistě není novinkou ani při pečení sladkých moučníků. Tato zelenina má hned několik výhod, nejen že je zdravá, ale zároveň má velice široké užití, s pouze malou nadsázkou můžeme říci, že je při vaření univerzální. Moučník podle tohoto receptu je pak díky cuketě nádherně vláčný a kyprý, jistě zachutná i odpůrcům cukety. Díky koření pak chlebíček získá exotickou kořeněnou chuť.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

200 g hladké mouky
200 g cukru krystal
140 g másla + na vymazání formy
450 g cukety
¼ lžičky mletého muškátového oříšku
¼ lžičky sušeného zázvoru
2 lžičky prášku do pečiva
moučkový cukr na poprášení

1

Troubu předehřejeme na 180 °C. Máslem vymažeme formu o průměru 30 cm nebo můžeme použít formu na srnčí hřbet. Máslo necháme změknout při pokojové teplotě a poté spolu s cukrem dáme do velké mísy nebo do kuchyňského robotu a šleháme dohladka tak dlouho, dokud se cukr nerozpustí a směs nezesvětlá.

2

Do připravené směsi postupně přidáváme vejce, každé pak důkladně zašleháme, sladká vaječná směs by měla mít vedle světle žluté barvy i lesklou konzistenci. Mouku odvážíme a zamícháme do ní prášek do pečiva, vše vsypeme k utřenému máslu s vejci a důkladně promísíme. Poté přisypeme mletý muškátový oříšek a sušený zázvor a ještě jednou zamícháme. Muškátový oříšek v kombinaci se zázvorem vytváří kořeněnou, poměrně výraznou chuť. Množství koření lze snížit nebo je i případně vynechat.

3

V dalším kroku si oloupeme cuketu, nastrouháme ji nahrubo a trochu z ní vymačkáme tekutinu. Nastrouhanou cuketu přidáme do připraveného těsta, které vlijeme do předem vymazané formy a důkladně uhladíme povrch cuketového chlebíčku.

4

Chlebíček pečeme přibližně jednu hodinu, dokud na špejli ulpívají vlhké drobečky. Hotový moučník necháme zchladnout a před podáváním jej poprášíme moučkovým cukrem. Chlebíček lze doplnit také zakysanou smetanou. Přeji vám dobrou chuť.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na malinové bezé | recept
Malinové bezé | recept. S bezé jsem se poprvé setkala v jedné vyhlášené kavárně v našem městě. Trochu jsem zapátrala v kuchařkách a zjistila jsem, že…
Jak upéct rybízový chlebíček | recept
Rybízový chlebíček | recept. Ovocné moučníky k létu patří. Chlebíček s rybízem si snadno a rychle upečete i bez vážení. Stačí suroviny na chlebíček od…