Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ve Wordu vytvořit strukturovaný dokument s obsahem

16. Březen 2011

Při tvorbě seminárních či jiných prací do školy nebo tvorbě jiných prezentačních dokumentů ve Wordu je mnohdy požadován obsah. Pokud takový dokument hodláte vytvořit, musíte s tvorbou obsahu počítat již od samého počátku a podle toho dokument také strukturovat. Ukažme, jak to jednoduše zvládnout.

Co je potřeba

Microsoft Word, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office

1

V Microsoft Word otevřete nový dokument. Pomocí stylů s názvy Nadpis 1 a Nadpis 2 vytvořte základní kostru budoucího dokumentu. Nadpis 1 berte například jako nadpis kapitoly, Nadpis 2 jako podnadpis dané kapitoly (stejně jsou koncipovány knihy či různé příručky).

2

Vámi vytvořená kostra dokumentu je také kostrou pro vytvoření obsahu. Pro jeho vytvoření přejděte kurzorem na začátek dokumentu (většinou se totiž obsah uvádí na začátku práce) a v záložce „Vložení“ vyberte „Rychlé části dokumentu“ a následně nabídku „Pole“.

3

V nově zobrazeném okně vyberte v nabídce kategorií „Rejstříky a seznamy“, v nabídce názvy polí pak možnost „TOC“. Tato kombinace možností pak umožní vytvořit obsah dokumentu.

4

Jeho koncepci pak lze upravit kliknutím na tlačítko „Obsah“, kde lze nastavit počet úrovní obsahu či jeho grafické znázornění v dokumentu.

5

Obsah vytvořený z textů, které jsou stylizovány jako Nadpis 1 a Nadpis 2, je pak umístě na počátku vytvořeného dokumentu. Obsah lze v průběhu psaní aktualizovat nebo rozšiřovat tím, že budete v průběhu jeho tvorby přidávat opět Nadpisy 1 či Nadpisy 2.

Autor: MTB
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak na podmíněné formátování v Excelu
Obrázek není k dispozici
Jak zvýšit rychlost stahování dat
Obrázek není k dispozici
Jak jednoduše vytvořit graf v Excelu